به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۱۲۵۷۴۳
ادامه گردوغبار در خوزستان تا امشب

هشدار نیروی انتظامی درباره تظاهرات اهواز

گروه جامعه: فرماندهی انتظامی خوزستان در اطلاعیه‌ای هرگونه تجمع جلوی استانداری خوزستان را ممنوع اعلام و خاطرنشان کرد: هرگونه راهپیمایی و تجمع بدون اخذ مجوز، غیرقانونی بوده و به‌عنوان نقض قانون با مسببان و متولیان و برپا کنندگان برخورد قانونی می‌شود.
فرماندهی انتظامی خوزستان در این اطلاعیه با اشاره به بحران به وجود آمده در کلانشهر اهواز اعلام‌کرد: فرسودگی تجهیزات آب و برق و گستردگی سیستم‌های برق‌رسانی در سطح استان موجبات بروز مشکلات فنی در ارایه خدمات به مردم را به‌وجود آورده است که موجب ناراحتی روحی و روانی مردم شده است. نیروی انتظامی که بخشی از پیکره مردم است ضمن قبول خواسته‌ها و اهتمام جدی از مسوولان و مطالبه‌گری از مسوولان و انعکاس صدای مردم عزیز به رده‌های بالای مملکتی، به اطلاع مردم عزیز می‌رساند که بخش اعظم معایب و نواقص رفع شده و یا در حال رفع است. فرماندهی انتظامی خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان آیت ا...موسوی‌جزایری به خواست قانونی و به حق مردم صحه گذاشته و در این ارتباط با سفرهای برخی مسوولان به استان و اقدامات مستمر استاندار خوزستان انتظار صبر و شکیبایی و دادن فرصت 15 الی 20 روزه به مسوولان برای رفع اشکالات در نگهداری و نظافت تمام مقرهای سطح استان که بالغ بر97 هزار عدد است و نصب نیروگاه ویژه در محل پمپاژ آب اهواز نیاز به زمان دارد. در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدین وسیله اعلام می‌داریم از این تاریخ هرگونه راهپیمایی و تجمع بدون اخذ مجوز، غیرقانونی بوده و به‌عنوان نقض قانون با مسببان و متولیان و برپا کنندگان برخورد قانونی به‌عمل خواهد آمد. لذا استدعا می‌شود برای جلوگیری از سوءاستفاده، نسبت به پایان دادن این تجمعات اقدام لازم به عمل آید.

ادامه گردوغبار در خوزستان تا امشب
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه گرد و خاک تا اواخر امشب در سطح استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، كوروش بهادری اظهار کرد: گرد و خاک تا اواخر شب در کلیه نقاط استان خوزستان ادامه خواهد یافت و با توجه به ریز بودن ذرات گرد و غبار، آثار این پدیده را فردا نیز خواهیم داشت.وی افزود: پدیده گرد و خاک دید افقی در خرمشهر و آبادان را به 200 متر رساند. هم اکنون نیز دید افقی در اهواز 500 متر و در بستان300 متر است. امروز استان خوزستان کاملا درگیر پدیده گرد و غبار شد و این پدیده دید افقی را در تمام نقاط استان به کمتر از 1000 متر کاهش داد.مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش کیفیت هوای فعلی استان به علت وقوع پدیده گرد غبار، بيان کرد: صبح امروز در دهدز و ارتفاعات باغملک دو یا سه سانتیمتر بارش برف را شاهد بودیم.همچنين نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: گردوغبار و کاهش دید افقی در آبادان منجر به لغو پروازهای فرودگاه آبادان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از صبح و تعطیلی ادارات از 12 ظهر به بعد شد.
 
عامر کعبی بيان کرد: بر اساس اعلام سازمان‌ هواشناسی سطح گردوغبار در آبادان 7 تا 10 برابر سطح طبیعی است و زندگی مردم را مختل کرده و مردم امکان خروج از خانه‌های خود را ندارند.وی در پایان گفت: مجمع نمایندگان استان در روزهای اخیر جلساتی را با وزرای جهاد کشاورزی و نیرو داشته اما هنوز اقدامی برای حل مشکلات مردم منطقه صورت نگرفته است؛ البته برای اتصال برق در اهواز تلاش‌هایی شده اما مشکل گردوغبار همچنان پابرجاست.