به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۱۲۵۷۵۲
پیش‌گویی «مسیحیان آخرالزمانی»:

رییس‌جمهوری بعدی ایران یک تندروست

گروه سیاسی: سایت ترامپت (صوراسرافیل) که متعلق به مسیحیانی است که پیش گویی های اخرالزمانی طبق انجیل انجام می دهند در مقاله ای تحلیلی مدعی شده که رییس جمهور آینده ایران فردی تندرو خواهد بود.
به گزارش سایت روزنو، این سایت می نویسد:«انتخابات پیش روی ایران همزمان با تنش های فزاینده میان ایران و دونالد ترامپ خواهد بود این موضوع کار را برای حسن روحانی به منظور پیروزی در انتخابات و تداوم دور دوم ریاست جمهوری اش بسیار دشوار خواهد کرد. در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در ایالات متحده امریکا، ایران به شدت از موضع میانه روانه او بهره برد. حسن روحانی رییس جمهوری میانه روی ایران نیز با استفاده از توافق هسته ای توانست موقعیت خود را بهبود بخشد. پس از آن تحریم های اقتصادی قدرتمند ضد ایرانی به پایان رسید و میلیاردها دلار پول به صورت نقدی به ایران داده شد. با این حال، به نظر می رسد آن مصلحت اندیشی میانه روانه برای ایران دیگر کارآمد نباشد چرا که در حال حاضر امریکا رییس جمهوری جدیدی دارد.

به نظر می رسد که سیاست ترامپ هیچ شباهتی با سیاست اوباما در قبال ایران ندارد. ترامپ ایران را محبور خواهد کرد تا رویکرد میانه روانه خود را کنار گذشته و موضعی مقابله جویانه تر و تهاجمی تر اتخاذ کند. از نقطه نظر سیاست خارجی توافق هسته ای موفقیتی بزرگ برای روحانی است و می تواند به او برای انتخاب مجدد در انتخابات ماه مه کمک کند در داخل ایران اما این موضوع تاثیر زیادی بر وضعیت سیاست داخلی و اقتصاد نگذاشته است. در ماه نوامبر، نشریه «نشنال اینترست» در مطلبی نوشت که روحانی دائما به رای دهندگان گفته بود که برجام خطر جنگ در برابر بزرگترین قدرت نظامی جهان را از میان برداشت و دوم آن که سرمایه خارجی را به اقتصاد ایران تزریق کرد و سبب شد تا بار دیگر اقتصاد ایرانب به بازارهای جهانی متصل شود.

با این حال، یک سال پس از اجرای برجام ایرانیان هنوز هم احساس می کنند از نظر معیشتی وضعیت شان بهبود نیافته است. در عوض، بخش عمده منافع اقتصادی حاصل از برجام به طور مستقیم به نهادهای خاص رسیده است. به این موضوع باید به افزایش تهدیدات نظامی میان ایران و امریکا در چند هفته گذشته نیز اشاره کرد. هیچ یک از مورادی که روحانی درباره برجام روی آن ها دست گذاشته بود تحقق نیافت. در نتیجه، تندروها بر روی این موضوع در انتخابات پیش رو سرمایه گذاری کرده اند. از لخاظ سیاسی روحانی نیازمند حفظ برجام تا سه ما آینده است تا اثبات کند که دستاورد دیپلماتیکی داشته است. با این حال، او نیازمند نمایش منافع و دستاوردهای اقتصادی ناشی از برجام است. ترامپ نخواهد گذاشت او به راحتی این کار را انجام دهد.

دولت ترامپ در حال حاضر تحریم های تازه ای را در واکنش به اخرین ازمایش موشکی ایران وضع کرده است. ترامپ هم چنین نشان داده که می خواهد در توافق هسته ای تجدیدنظر کند این موضوع قطعا نمی تواند منجر به سهولت رفع مشکلات اقتصادی ایران شود. میانه روها در ایران هم چنین، بزرگترین حامی خود یعنی ایت الله هاشمی رفسنجانی را در ژانویه امسال از دست دادند. روحانی در حال حاضر قابل رویت ترین سخنگوی میانه روها در ایران است و رهبری او نیز در هاله ای از ابهام است و جای پرسش دارد.

علاوه بر آن باید به رویکرد جدید و جسورانه ای اشاره کرد که ترامپ در قبال ایران اتخاذ کرده است. این بدان معناست که روحانی همراه با اردوگاه میانه رو ها در ایران با وضعیتی دشوار روبرو هستند. تندروها در ایران می گویند که روحانی برای محکوم کردن امریکا و یا ایستادگی در برابر ترامپ خیلی مردد است. آن ها خواستار رییس جمهوری تندرو در ایران هستند تا توزان قوا ایجاد شود و او به مقابله جویی با رییس جمهوری امریکا بپردازد کسی که لفظ محکم و تندی را علیه ترامپ اتخاذ کند و نه لحنی میانه روانه. این بدان معناست که یا روحانی مجبور به ایستادگی در برابر ترامپ و تندتر کردن لحن خود می باشد یا آن که در خطر باخت قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر او در وضعیت بینابین قرار دارد و در موقعیت دشواری است. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه او وعده اقدامات متقابل در برابر امریکا را داده است اما واقعیت آن است که روحانی باید تلاش کند تا دستاورد خود یعنی برجام را دست کم تا زمان انتخابات حفظ کند. تندروها در حال جاضر می گویند که روحانی در دوران اوباما اشتباهاتی را انجام داد که در حال حاضر نتیجه کنونی را به بار آورده است.

آنان انتظار دارند که رییس جمهوری بعدی مبارزه جوتر باشد و در قامت فردی مشابه احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین باشد. تندروها فرصت خوبی بدست آورده اند. در دوران ریاست جمهوری اوباما، روحانی میانه رو یک ایده ال بود. رویکرد او به ایران اجازه داد به سرعت به رشد خود برسد. در حال حاضر ایران قوی است و سرمایه گذاری هایش را در سرتاسر منطقه می توان دید. اکنون اما رییس جمهوری غیر میانه رو مورد نیاز است تا بتواند در برابر فشار وارده از سوی کاخ سفید مقابله کند.

فشار به اندازه کافی از سوی امریکا می تواند نظام سیاسی ایران را در هم بشکند. اما در حال حاضر روشن است که اگرچه ترامپ قوی تر از رییس جمهوری پیشین است اما این قدرت به اندازه کافی نخواهد بود دولت امريکا به ماهیت هزینه جنگ در خاورمیانه پی برده است و به همین خاطر است که رییس جمهوری کنونی امریکا می خواهد تمرکز بیش تری بر مسائل داخلی کشورش و تقویت اقتصاد آن کشور داشته باشد. جنگ با ایران به گونه ای که آن کشور را کاملا متوقف کند گزینه روی میز نیست. در واقع، در صورتی که ترامپ بخواهد از خاورمیانه عقب نشینی کند ممکن است مجبور به اتکای به متحدان ایران در منطقه برای حفظ بسیار موقت صلح باشد».

این سایت در ادامه می نویسد:«اکنون به احتمال زیاد در ایران هیئت حاکمه به این نتیجه می رسد که باید زبان زور ایران در برابر زبان زور امریکا قرار گیرد. روحانی چه لحن اش را تغییر دهد و چه بخواهد تا پایان مدت زمان ریاست جمهوری اش در دور اول خط مشی قدیمی خود را ادامه دهد یک نکته مسلم است و آن این که ایران نرم خو و دیپلماتیک را به این زودی ها دوباره شاهد نخواهیم بود. به گزارش روزنو،بیش از ۲۵۰۰ سال پیش خداوند در دانیال نبی اورده است:«و در زمان اخرالزمان پادشاهی از جنوب دربرابر پادشاهی از شمال قرار می گیرد که مانند یک گردباد امده است با ارابه و با سواران و با کشتی های بسیار و وارد کشورها می شود و سرریز می شود». شما می توانید از لابلای متون کتاب مقدس (انجیل) درک کنید که منظور از پادشاه جنوب در شکل امروزین آن ایران نماینده اسلام است. یک چیز مسلم است و آن این که ایران در حال تبدیل شدن به کشوری با خط مشی انقلابی تر و با بکار گیری زبان تهاجمی تر در سیاست خارجی خود است».