به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۲۵۷۵۷

پیگیری​ برای حل مشکل سیل و ریزگردها

گروه سياسي: رئیس مجلس با اشاره به نزولات آسمانی و سیل در برخی از استان‌ها و ریزگرد در استان خوزستان و سیستان و بلوچستان گفت: این مسأله همچنان مسأله مهم کشور ماست و پیگیر هستیم که این نگرانی‌ها مرتفع شود.
پیگیری​ برای حل مشکل سیل و ریزگردها

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در جلسه امروز مجلس، پیش از آغاز استیضاح وزیر راه در رابطه با بحران‌های اخیر کشور، گفت: در روزهای اخیر هم به دلیل نزولات آسمانی که در کشور ما انجام شده و باید خدا را شکر کرد، در مناطقی از کشور به خصوص مناطق شمالی کشور شرایط خاصی برای مردم پیش آمده و هم طوفان‌ها و ریزگردها در سیستان و بلوچستان و خوزستان و برخی از استان‌های دیگر شرایط سختی را برای زندگی متعارف مردم به وجود آورده است. او ادامه داد: از هفته گذشته نمایندگان و دولت تلاش‌هایی برای حل این مسائل داشتند. در این زمینه با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بحث‌های مفصلی شد که قرار شد جلسه‌ای داشته باشند و طرف‌های مختلف را از بخش‌های مختلف دعوت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یک اهتمام ملی برای حل این مسائل در کشور هم در کوتاه مدت و هم در میان مدت انجام شود. دیروز هم یک جلسه برگزار و بحث شد که پشتیبانی جدی از این موضوع صورت بگیرد و سازوکارهایی فراهم کنند که از این مسائل جلوگیری کند و در حال حاضر همه بخش‌ها در این زمینه درگیر هستند. لاریجانی متذکر شد: من هم از این تلاش‌ها و هم از نمایندگان استان‌هایی که دچار برف شده‌اند و هم نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان که درگیر ریزگرد شده‌اند و موضوع را با جدیت دنبال می‌کنند تشکر می‌کنم. این مسأله همچنان مسأله مهم کشور ماست و پیگیر هستیم که این نگرانی‌ها در چند استان مرتفع شود.