به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۱۲۵۹۵۰

وضعيت آب و هواي ايران در 2 روز آتي

گروه جامعه: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به پایداری جو کشور طی دو روز آینده، از ورورد سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه خبر داد.
احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، در تشریح وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده جوی نسبتا پایدار در غالب مناطق کشور حاکم خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت شاخص آلودگی در حد ناسالم برای گروه‌های حساس باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه دمای هوا نیز در سه روز آینده در اکثر مناطق کشور بطور نسبی افزایش خواهد یافت، گفت: سه شنبه شرق خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود. لازم به ذکر است از اوایل وقت پنج شنبه سامانه بارشی از سمت جنوب وارد کشور شده و طی روز پنچشنبه در بخش هایی از جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق و پاره ای از نقاط مرکز کشور فعال خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه گستره بارش در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خواهد بود و شنبه 7 اسفند، دامنه فعالیت آن محدود به جنوب شرق کشور و هرمزگان خواهد بود و بتدریج از اواخر روز یکشنبه از جنوب شرق کشور خارج خواهد شد، پیامد این سامانه رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود و در مناطق کوهستانی بارش برف دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته وظیفه، در روز پنجشنبه 5 اسفند، در پاره ای مناطق نوار جنوبی کشور در بعضی ساعات احتمال گرد و خاک وجود دارد. وی در مورد وضعیت جوی استان تهران در روز آینده نیز گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 4 اسفند، کمی ابری، همراه با غبار محلی، بتدریج وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 11 و1 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 5 اسفند، کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 12 و 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.