به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۹:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۱۲۶۰۰۲

روحانی پنجشنبه به اهواز می رود

گروه سیاسی: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: دکتر روحانی رئیس جمهوری فردا پنجشنبه برای بررسی موضوع ریزگردها به استان خوزستان سفر خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، علی حسین حسین زاده روز چهارشنبه اظهار کرد: دکتر روحانی برای دلجوئی از مردم استان خوزستان که طی روزهای اخیر به دلیل بروز پدیده ریزگردها سختیهای فراوانی کشیدند به استان خوزستان سفر می کند. 
  
وی گفت: رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان خوزستان ضمن بازدید از کانونهای ریزگرد در این استان در نشست تخصصی بررسی این ریزگردها شرکت خواهد کرد.وی گفت: همچنین رئیس جمهوری آخرین مصوبات اجرائی دولت در این زمینه را بررسی و برای حل کانونهای داخلی ریزگردها دستورات اساسی صادر خواهد کرد. وی گفت: طی چند روز گذشته اعتبارات خوبی برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان توسط دولت تصویب شده است و در اولین اقدام 300 میلیارد ریال برای مهار این ریزگرد در کوتاه مدت توسط دولت تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی نیز برای اجرا ابلاغ شد. 
  
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: قطعا در سفر رئیس جمهوری به استان خوزستان تصمیمات خوب و خوشحال کننده ای برای مردم استان اتخاذ خواهد شد.هشتم بهمن ماه سالجاری توفان گرد و خاک با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت استان خوزستان را درنوردید و همین امر باعث اختلالاتی در شبکه های آب و برق و در نهایت قطعی چند ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز شد. 
  
دو روز پیش نیز رهبر معظم انقلاب در حاشیه درس خارج فقه خود نسبت به وضعیت پدیده گرد و خاک در استان خوزستان ابراز نگرانی کردند و به مسئولان نظام دستور دادند تدابیر لازم برای این کار را اتخاذ کنند.استان خوزستان به دلیل خشکسالیهای اخیر و نیز کاهش منابع آبی چند سال است که با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می کند هر چند بیش از 60 درصد کانون ریزگردها در کشورهای عراق و عربستان قرار دارند. 
  
سال گذشته دولت دستور داد حق آبه تالاب هور العظیم را تامین نمایند که 70 درصد این حق آبه تا کنون تامین و 30 درصد دیگر نیز در دست اقدام است اما در حوزه های دیگر به دلیل کمبود آب هنوز حق آبه های لازم تامین نشده است.استان خوزستان دارای یک میلیون هکتار بیابان و کانون ریزگرد است که از این میزان 350 هزار هکتار آن فعال بوده و همین امر در فصول مختلف سال مشکلاتی را برای زندگی روز مرده مردم به وجود می آورند.