به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۲۶۰۵۹

تذکر محیط زیستی به 30 مرکز درمانی

گروه جامعه: رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: درحال حاضر حدود 30 مرکز درمانی و بیمارستان که در مدیریت پسماند و تفکیک زباله مشکل داشتند تذکر گرفته‌اند و پیگیری می‌کنیم تا مشکلات زیست محیطی خود را حل کنند.
تذکر محیط زیستی به 30 مرکز درمانی

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: 7000 مرکز درمانی در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد 158 مورد بیمارستان هستند. در اداره محیط زیست استان تهران تیم‌هایی را تشکیل داده‌ایم که به طور مرتب بیمارستان ها را پایش می‌کنند. بررسی وضعیت پساب، فاضلاب، پسماندها و فضای سبز بیمارستان‌ها در اولویت پایش‌ها قرار دارد و پس از آن ها به سایر موارد مانند مدیریت انرژی رسیدگی می‌کنیم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه تعدادی از بیمارستان‌ها مشکلات زیست محیطی دارند، اظهار کرد: سال گذشته 8 مرکز بیمارستانی در تهران، تصفیه‌خانه فاضلاب نداشتند. بنابراین ما تذکرات لازم را به آن‌ها دادیم و درحال حاضر تنها دو مرکز تصفیه خانه فاضلاب ندارند. همچنین سه بیمارستان دیگر مشکلات زیست محیطی دارند که به تمام آن ها اخطار داده‌ایم و برای برخی از آن ها پرونده قضایی تشکیل داده‌ایم.

بازگیر بیان کرد: درحال حاضر حدود 30 بیمارستان که در مدیریت پسماند و تفکیک زباله مشکل داشتند تذکر گرفته اند و پیگیری می کنیم تا مشکلات زیست محیطی خود را حل کنند.وی با اشاره به اینکه کار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زمانی تکمیل خواهد شد که در کنار زدودن درد و رفع بیماری از یک فرد، عامل آن درد و بیماری را هم از بین ببرند گفت: اگر پسماندهای پزشکی و فاضلاب‌های بیمارستانی کنترل نشوند و در محیط رها شوند احتمال انتشار عوامل بیماری‌زا به شدت افزایش خواهد یافت و این موضوع هم از نظر شرعی هم از نظر اخلاقی و هم از منظر قوانین و مقررات جاری کشور ایراد و اشکال فراوانی دارد.