به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۳۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۶ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۱۲۶۰۷۳

محروميت از حق رای در سازمان ملل

گروه بين‌الملل: پاپوآ گینه نو کشوری بدهکار که برق خانه دولت و پارلمانش به دلیل بدهی قطع است با پرداخت نکردن بدهی اش به سازمان ملل از حق رای در مجمع عمومی سازمان ملل نیز محروم شد.
تارنمای شبکه 'ای.بی.سی' استرالیا امروز جمعه اعلام کرد پاپوا گینه نو به دلیل پرداخت نکردن بدهی سالانه خود به سازمان ملل، حق رای اش را در مجمع عمومی این سازمان از دست داد. پاپواگینه نو برای اینکه بار دیگر حق رای خود را در مجمع عمومی سازمان ملل به دست آورد باید دستکم 180 هزار دلار برای حق عضویت به سازمان ملل متحد پرداخت کند. ونزوئلا، لیبی، سودان، کیپ ورد و وانواتو 5 کشور دیگری هستند که حق رای آنها به دلیل پرداخت نشدن بدهی اشان به سازمان ملل به حالت تعلیق درآمده است.

برق مجلس ملی پاپوا گینه نو، خانه دولت و چند سازمان دولتی دیگر این کشور نیز به دلیل عدم توانایی دولت برای پرداخت صورت حساب قطع شده است. ادارات دولتی این کشور در حوزه اقیانوس آرام از پایان سال 2016 میلادی 11 میلیون دلار بدهی برقی به تولیدکنندگان انرژی دارند. یکی از نگران کننده ترین مسائل در پاپوا گینه نو کمبود مواد غذایی در یک زندان بزرگ گزارش شده است و 170 زندانی به دلیل تسویه حساب نشدن بدهی با پیمانکار گرسنه اند.

پاپواگینه نو در این دوره از بدهکاری در حال آماده شدن برای میزبانی اجلاس سران سازمان همکاری‌ های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه (اپک) یک گروه اقتصادی از کشورهای حاشیه اقیانوس آرام در سال آینده میلادی است. پاپوآ گینهٔ نو کشوری واقع در اقیانوس آرام و اقیانوسیه، شمال استرالیا و شرق اندونزی با پایتختی بندر مورسبی است که سال 1973 از استرالیا مستقل شد. این کشور 6 میلیونی فقیر و کاملاً روستایی تنها 18 درصد جمعیت شهرنشین دارد و بسیاری از نقاط آن هنوز جنگل‌ های دست ‌نخورده است و محل زیستگاه قبایل ابتدایی دور از تماس با تمدن امروزی می باشد.