به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۶ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۱۲۶۰۹۵
نقدروزنامه کارون درباره رفتارهای تندبادولت درخوزستان

بی انصاف نباشیم


استقبال خبرگزاری‌های جناح راست از نوع رفتار علی ساری (نماینده لیست امید اهواز!!) با خانم ابتکار در حضور رییس‌جمهور

گروه سیاسی: روزنامه کارون در نقد برخی از رفتارهای تند با دولت روحانی در استان خوزستان نوشت: در این روزها که مردم خوزستان دچار رنج مدام‌اند احتمالا نوشتن در دفاع از سازمان محیط‌ زیست یک نوع خودکشی رسانه‌ای باشد اما گاهی باید به هم یادآوری کنیم که در شرایط سخت هم باید جانب انصاف را رعایت کرد.

اینکه مردم معترض باشند و با عصبانیت از گرد و غبار و هزاران بلای دیگری که در این روزها بر سرشان آوار شده است شاکی باشند حق طبیعی شان است و اگر کسی با هر توجیهی اجازه شنیده شدن صدای مردم را ندهد دارد به کمترین وظیفه اش بی توجهی می‌کند ولی وظیفه رسانه‌ها چیست؟ آیا تنها باید سخنان مردم را از دردهایشان انعکاس دهند؟
آیا نباید دروغگویانی را که به سیاست‌بازی‌های کودکانه خو گرفته‌اند رسوا کرد و به آن‌ها یادآور شد که بیشترین سفرهای معصومه ابتکار در این چهار سال که مسئول سازمان حفاظت از محیط زیست است به خوزستان بوده است و اتفاقا در همین ماجرای اخیر نیز در همان روزهاي اول در آن جا حضور داشت؟

آیا نباید یادآور شد که چه نهادهایی در گذشته قول همکاری برای کاشت درخت در مناطقی که منشاء داخلی گرد و غبار است داده بودند اما بعد از مدتی زیر قولشان زدند؟ آیا نباید از علل خشک شدن هورالعظیم چیزی گفت؟ مردم در سختی‌اند اما آیا رنج مردم را سیاست‌بازی هایی که در این روزها برخی رسانه‌ها از جمله رسانه انحصاری صداوسیما دنبال می‌کنند کاهش می‌دهد؟ سوء استفاده از تلخکامی‌های مردم چه در تصادف قطار در ایستگاه هفت خوان چه در آتش سوزی پلاسکو چه در بحران خوزستان و چه در هر موضوع دیگری برای بالا رفتن از نردبان قدرت رفتاری انسانی است؟

خوزستان، جانِ ایران است، جانی که جانش به لب رسیده، خوب است که با سیاست‌بازی‌های این چنینی نمک به زخمش نباشیم. کوتاه سخن آن که اگر افرادی فکر می‌کنند با تحریک مردم علیه دولت روحانی در چنین مواقعی با آغوش بازی از سوی آن‌ها روبرو خواهند شد بدانند که سخت در اشتباهند و ناامیدی مردم از دولت مستقر به معنای امیدوار شدن آن‌ها به رقبای سیاسی آن نیست بلکه معنای تلخ دیگری دارد.

اینکه مردم از روی احساسات یا عصبانیت یا هر دلیل دیگری به واسطه آن چه در خوزستان پیش آمد دولت فعلی را مقصر تامّ و تمام این بحران می‌دانند کاملا طبیعی است اما از آن‌ها که در نهادها و سازمان‌های مختلف از دلایل وقوع چنین بحرانی و اقدامات سازمان محیط زیست برای حل آن در این قریب به چهار سال با خبرند انتظار می‌رفت جانب انصاف را رعایت کنند و خود را برای رسیدن به کرسی قدرت به راه دیگری نزنند.

بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۶ ۱۷:۵۸
این که این که این زخدادادیک مسئله طبیعی است و نباید آن را تقصیر دولت یا هر نهادی دیگر کرد و به طور سیاسی به این مسئله نگاه کرد درست است ولی مسئله این است که عملکرد خانم ابتکار برای مدیریت و به حداقل رساندن خسارتها ضعیف بوده است و این موضوع صرفا به مسئله خوزستان بر نمی گردد و این حرف خیلی ازافراد است که با مسئله محیط زیست سروکار دارند
لطفا شما هم این مسئله را دعوای اصولگرا و اصلاح طلب تلقی نکنید (348850)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۶ ۱۹:۵۸
بهتر است بگوییم رییس سازمان حفاظت از محیط زیست قدرت اجرایی ندارد و نمیتواند جلوی الودگی هایی که ناشی از چاه های نفتی و کشت نیشکر و صنایع و فولاد و .... را بگیرد چون درامد ایران از این صنایع است و سازمان حفاظت از محیط زیست مقصر نیست حالا عده ای در سخنرانی های خانم ابتکار سیاسی کاری میکنند قضاوت این موضوع با مردم (348856)
محمد
Canada
۱۳۹۵/۱۲/۰۶ ۲۰:۳۸
هرشخصي كه ضعيف عمل كرده و واقعا كوتاهي كرده بايد مؤاخذه بشه شكي در اون نيست فقط ميشه به من بگيد كه چطور مردم (حالا اگه واقعا مردم باشن اين روزا همه وامدار اسم مردم هستن) به مسئوليني كه كم كاري كردن اعتراض دارن چرا در مورد شخصي كه گفت اين خاك كربلا و نجف هست و متبركه و مردم بايد شكرگزار باشن اعتراضي نكردن ؟!
اينجاس كه آدم شك ميكنه اينايي كه به دولت اعتراض كردن به اين شدت واقعا مردم هستن؟
و سوال دوم اين قضيه گرد و خاك سالهاس تو خوزستان مردم عزيزمون رو تو خطر جدي قرار داده فقط امسال مهم شده؟! (348858)
توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۶ ۲۰:۵۰
با توجه به ردصلاحیت اصلاح طلبان اصیل گاهی اتفاق می افتد که اصلاح طلبان بدلی تو لیست امید قرار میگیره (348860)
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۶ ۲۲:۳۸
اگر افراد فراوانی رد صلاحییت نمیشدن، این افرآد خواب نمایندگی رو هم نمی دیدند، اینها به عوض مذاکره و گفتگو با مقامات و یا دادن طرح ، فقط می خواهند خود را نشان دهند تا بگویند ای مردم ما هم داد و فریاد کردیم، در حالیکه با داد و فریاد و پرخاش کاری درست نمیشود، باید راهکار و برنامه داد و بر اجرای مصوبات نظارت کرد نه اینکه عین افراد بی مسولییت شلوغ بازی کنیم (348867)
اميد
Denmark
۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ۰۶:۵۸
كساني كه مسوول واقعي اين همه مصائب ومشكلات مردم ايران به ويژه مردم خوب وبزرگوار خوزستان مي باشند مسوولان هشت سال سياه دوران هاله نور وبگم بگم احمدي نژاد مي باشند كه اين ويراني ها را برجا گذاشتند وحالا با كمال وقاحت وبي شرمي دم ازحقوق مردم مي زنند اي كساني كه اين نقايص وكمبودها را حاصل كم كاري دولت يازدهم مي دانيد كمي انصاف داشته باشيد فقط كمي انصاف (348874)
عمود منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۹ ۰۳:۵۸
چقدر منصفی واقعا (349038)
منجزی از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ۰۸:۵۳
وقایعی که در خوزستان رخ داده و رخ می دهد بسیار دلخراش و اسف بار است و تنها کسانی آن را می توانند لمس کنند که خوذشان حضور دارند. اما این روش از سوی نمایندگان لیست امید! بسیار قابل تامل و تعجب است. نماینده ای که هفته های پیش با پخش کلیپی که از روی کاغذ نطق می کرد و مقایسه اش با نماینده اصفهان به کم گاری و بی لیاقتی متهم شده بود حالا این چنین یقه پاره می کند و فریادهای بی نتیجه می زند. (348880)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ۰۹:۰۲
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا (348881)
ایرانی عاقل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ۱۰:۴۹
گرچه مشکلات خوزستان به زودی قابل حل نیست ومربوط به این دولت نمیشوداما مشکلات عدیده دیگروبعضاًبسیارسطحی وکم هزینه درحل آنهادرکشورنشان میدهدبرخی ازمدیران وجتی اطرافیان رییس جمهوراراده جدی درجهت مرتفع گشتن آنهانشان ندادندوتاسف بارترباپیگیری خبرنگار8/30حل نمودندویابرخی مسائل قابل حل اقتصادی ومالی !دولتمردان طوری حرف میزنندومی خندندانگارهمه چیزگل وبلبل است.آقایان عزیزفقط مجموع هزیتنه های آب وبرق وگازوتلفن ماهانه یک خانوارمتوسط بیش از250هزارتومان ومتوسط درآمدبیش از30درصدخانوارهاکمترازیک میلیون تومانه (348894)
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ۱۱:۴۵
چرا همه چیز رو اصلاح طلب و اصولگرا کرده ایم من بعنوان یکی ازمردم وواقعی دنبال کسیم که خدمت کند نه دنبال حزب بازی (348898)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ۱۳:۰۵
اگر مردم فریاد و داد نزنند کسی به حرفهایشان گوش نمیدهد .ملت بیچاره چه گناهی که مسوولین مسوولینقدر بی وظیفه هستن نسبت به مشکلات مردم . (348905)
غرب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ۱۷:۵۰
مسءله آنجاست که برای ارومیه هزار میلیارد اختصاص میدن ولی به غرب کشور هیچ (348928)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۲ ۱۵:۲۱
لطفا با اعتبار اختصاص یافته به زاینده رود را مقایسه کنید نه با دریاچه ارومیه. (349332)
رییس زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ۰۱:۱۹
البته با نقد کارون تا حدودی موافقم ....اما دلیل نمی شود ما هم بدلیل اصلاح طلبی و طرفداری از روحانی از ایشان انتقاد نکنیم وقتی بودجه تخصیص یافته به دریاچه ارومیه را مبلغ مهار ریزگردها ی خوزستان مقایسه می کنیم یا اقای روحانی عمق فاجعه را درک نمی کند یا اینکه بین شهروندان تبعییض قایل می شوند.............. (348952)
محمود معتمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ۰۷:۴۴
با عرض سلام
اقدام آقای ساری کاملا عوام فریبی بود و بس دقیقا با دوربین ها هماهنگ کرده بود.در ضمن در میزگردی که در شبکه خبر ساعت 10 پخش شد نماینده شادگان حجه الاسلام ناصری عنوان کرد که :«در دولت قبل شرکت نفت بخاطر حفر چاه نفت در تالاب هورالعظیم آب ورودی به تالاب را بست و باعث شدن تالاب رو به خشکی برود که خوشبختانه در دولت فعلی آب ورودی به تالاب باز شد هر چند کم است» (348957)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ۱۴:۴۲
ممنون از این مطلب (348982)