به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۹ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۱۲۶۲۵۲

مشكل مسکن مهر در شهر درود

گروه اقتصادي: ‌قرار بود مأمنی باشد و ‌این که صاحب خانه‎های بی انصاف تا حدودی به خود بیایند و در مورد مستاجران منصافانه تر عمل کنند، اما از قدیم هم گفته‎اند هر چه سنگه مال پای لنگه.
مشكل مسکن مهر در شهر درود

‌مسکن مهر... مسکن محبت... اما خدا به خیر کند این همه محبت گذشتگان را که هر روز داستانی دیگر از آن به گوش می‎رسد. به گزارش ایسنا‌، ظاهرا قرار نیست به این زودی‎ها کلاه گشاد مسکن مهر از سر این ملت خانه ندیده درآید و هر روز اخبار جدیدی از این نعمت همایونی به گوش می‎رسد.


و اینک داستان جدید مسکن مهر
به گوش باشید که مسکن مهر دورود سه سال است افتتاح شده... تا اینجا خدا را شکر... اما شهرداری از این بی‎نواها دوباره درخواست عوارض کرده و برای ارائه خدمات بهتر این نهاد خدوم عوارضی را تعیین کرده است. یکی می‎گوید باید بدهند آن یکی می‎گوید ناچارم بگیرم. و حالا حق با کیست؟ الله اعلم...

شهرداری باید عوارض بگیرد
عزت‎الله چراغی، شهردار دورود در این باره گفت: شهرداری برای انجام فعالیت باید از مردم عوارض بگیرد چراکه دستگاه دولتی نیست و درآمد آن از این محل تامین می‎شود.وی ادامه داد: این تعرفه‎ها را شورای شهر و استانداری تعیین می‎کنند و ما برای تامین درآمد خود ناچار به گرفتن آنها هستیم.چراغی اضافه کرد: برای همین از تمام شهر از جمله مسکن مهر موظفیم عوارض دریافت کنیم چراکه ارائه خدمات بهتر به شهر منوط به همین مبالغ است.

شهردار دورود تصریح کرد: قرار شده که عوارض مسکن مهر جز دیون اداره راه و شهرسازی آورده شود و در این مدت تمام استعلامات صدور شناسنامه که به دست ما رسیده را انجام داده‎ایم.وی گفت: تا به حال هر چه بوده انجام داده‎ایم و من شهردار باید عوارض بگیرم چراکه درآمد اداره از این راه تامین می‎شود.

بابت عوارض مسکن مهر باید 157 میلیون تومان به شهرداری بدهیم
همچنین مرزبان، مدیر اداره راه و شهرسازی دورود در این باره اظهار کرد: شهرداری می‎گوید به ازای هر واحد مسکن مهر می‎بایست پنج هزار تومان به حساب آنها واریز شود.وی اضافه کرد: هم اکنون نیز ادعا کرده که بابت عوارض مسکن مهر باید 157 میلیون تومان به آنها بدهیم. قبلا پولی که باید پرداخت شود شده و این مازاد بر آن است.مرزبان ادامه داد: ما نمی‎توانیم مازاد بر پول قبلی هزینه‎ای به شهرداری پرداخت کنیم.

در این رابطه شورای مسکن باید نظر بدهد
رضایی، معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان نیز در این باره گفت: مسکن مهر دورود با 1176 واحد سه سال پیش افتتاح شده است و تمام دستگاه‎ها وظایف مربوط به خود را در آن انجام داده و بانک نیز تسهیلات خود را قسط بندی کرده است.وی اظهار کرد: شهرداری مبالغی را مطالبه می‎کند که چندین بار مطرح شده تنها عوارض اولیه را باید بگیرد و نباید دوباره ادعایی در این زمینه داشته باشد.رضایی ادامه داد: در این رابطه شورای مسکن باید نظر بدهد و بگوید با توجه به اتفاقاتی که افتاده مستحق دریافت آن هست یا خیر.

قرار شده این عوارض از اداره کل راه و شهرسازی گرفته شود
همچنین ماشالله نعمتی، فرماندار دورود گفت: در رابطه با گرفتن عوارض بین شهرداری  و مسکن و شهرسازی اختلاف نظرهایی وجود دارد که در شورای شهر آنها را مطرح کردیم.وی اضافه کرد: در همین راستا قرار شد شهرداری با صدور شناسنامه مسکن مهر مخالفت نکند و این عوارض از اداره کل راه و شهرسازی گرفته شود.نعمتی ادامه داد: همچنین قرار شد شهرداری از طریق مراجع ذی‎صلاح پیگیر مطالبه خود شود.

مسکن مهر قرار است تا عمر این دولت تعیین تکلیف شود، اما ظاهرا تنها ساختش تمام خواهد شد و سایر حاشیه‎ها به متن آمده و خود رمان هزار صفحه‎ای خواهند شد. امیدواریم خدا آخر عاقبت همه ما و این مهر و محبت اجباری را به خیر کند. باید صبور بود و دید چراکه شاهنامه آخرش خوش است...