به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۹ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۱۲۶۲۷۸

درود بر هنرمند بزرگ کشورم اصغر فرهادی

گروه هنری: «حسین زمان» خواننده موسیقی پاپ که سالهاست به دلیل مواضع سیاسی اصلاح‌طلبانه‌اش ممنوع‌الکار شده است در یادداشتی تلگرامی درباره موفقیت تازه اصغر فرهادی در اسکار نوشت: درود بر او که هنرمندانه، در کمال ادب و متانت و به زیبایی هر چه تمام‌تر یاوه‌گویان، بدخواهان، طالبان جنگ و ستیز و خشونت را پاسخ داد. فرهادی نشان داد که زبان هنر برّان‌تر، تاثیرگذارتر و گویاتر از زبان خشونت و تهدید می‌باشد. او با هنرش برای ایران آبرو خرید. کسانی که تکیه بر بمب و موشک و ابزار مخرب نظامی دارند بدانند که می‌توان بدون خونریزی و جنگ و کشتار نیز مدافع صلح و آزادی بود. می‌توان بدون شلیک موشک بر سر مردم بیگناه و کشتن بچه‌های معصوم مقابل بی‌عدالتی و ستم ایستاد و پیروز شد.

دنیای امروز خشونت را بر نمی‌تابد. امروز مرگ بر این و مرگ بر آن گفتن ، پرچم کشورها را زیر پا نهادن و آتش زدن دیگر زبان انسانهای فهیم و متمدن نیست. امروز یک فیلم سینمایی می‌تواند مرزها را پشت سر بگذارد، در دل ها نفوذ کند و باطل را رسوا نماید. ای کاش هنرمندانمان را می‌فهمیدیم، در بند و حصر قرارشان نمی‌دادیم. ای کاش به هنرمندان کشورمان این سرمایه ها و گوهرهای ارزشمند ایران عزیزمان احترام می‌گذاشتیم. ای‌کاش به هنرمندانمان اجازه هنرنمایی می‌دادیم، آزادانه و بدون محدودیت و سانسورهای هنرکش. ای کاش جعفر پناهی را در حصر و بند نگاه نداریم. ای کاش قدر بزرگان هنر همچون شجریان را می‌دانستیم و اینگونه در حق او جفا نمی‌کردیم.

ما مدعیان هنر و تمدن در حق هنرمندانمان قدر ناشناسی کرده‌ایم. حال که اصغر فرهادی و عوامل فیلم فروشنده به احترام مردم ایران از حضور در مراسم اسکار که آرزوی هر هنرمندی است امتناع کرده‌اند جای دارد مردم نیز متقابلا به هر شکلی که میتوانند قدردانی خود را به ایشان نشان دهند. جای دارد برای این افتخار آفرینی و برای این کسب آبرو تمامی گلهای شهرمان را نثارشان نماییم.