به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۲۶۲۹۳
جذب 4200 نفر نیروهای خاص در مترو

افشاي تخلف بزرگ تازه در شهرداری تهران

50 درصد زیر دیپلم؛ 30 درصد زیر پنجم ابتدایی؛ حقوق 9 تا 11 میلیون تومان!
گروه جامعه: يك عضو شوراي شهر ضمن افشاي گزارش بازرسی كشور از استخدام هاي بي رويه و سفارشي در شهرداري تهران مي‌گويد در اين گزارش اسم مداحان، هیئت مدیره و افراد کشوری و لشکری آورده شده است.
افشاي تخلف بزرگ تازه در شهرداری تهران
رحمت اله حافظی در جلسه غیر علنی شورای شهر از گزارش مهم سازمان بازرسی در مورد تخلفات در شرکت بهره برداری متروی تهران و بی توجهی رئیس شورای شهر نسبت به آن تذکر داد.  سازمان بازرسی کل کشور در گزارش 93 صفحه ای خود در مورد شرکت بهره برداری متروی تهران نسبت به جذب 4200 نفر نیروی مازاد طی سالهای 91 و 92 اعلام تخلف کرده است. پرسنلی که تعداد آنها 82 درصد افزایش داشته و میزان حقوق و اضافه کاری آنها از حدود 4 میلیارد تومان در سال 90 به حدود 15 میلیارد تومان در سال 92رسیده، یعنی معادل 275 درصد افزایش یافته است. چنانچه سرانه حقوق پرسنل این شرکت بین 9 تا 11 میلیون تومان است.

 400 نفر از پرسنل جذب شده این شرکت بالای 40 سال سن دارند که مدرک تحصیلی 50 درصد این افراد زیر دیپلم بوده، همچنین 30 درصد نیز زیر پنجم ابتدایی یا بیسواد هستند، اما نکته مهم دیگر اینکه 300 نفر از نیروهای شرکت بهره برداری مترو منتسب به افراد خاص هستند که در گزارش سازمان بازرسی کل کشور با ذکر نام از آنها یاد شده است. حافظی به استناد این گزارش، نسبت به افزایش قیمت بهای بلیط متروی تهران برای جبران کسری حقوق این کارمندان مازاد مترو اعتراض کرد اما رئیس شورای شهر با ابراز این اعتراض مخالفت کرد.

در اين رابطه کانال تلگرامی حافظی مجادله چمران (رييس شوراي شهر تهران) با وي در صحن شورا را منتشر كرده كه مي‌خوانيد:
- مهدی چمران: درباره نیروی انسانی مترو ما بحثی رو نداریم بطور کلی. آنچه را که سازمان بازرسی رفته بازرسی کرده برای مدتی پیش، مدیریت قبلی است. مدیریت قبلی، بله مدتی تعدادی آدم ها را گرفت.
*حافظی: شهردار کی بوده آقا؟ شهردار کی بوده؟
- چمران: من به اون کاری ندارم. مدیریت اشتباه بوده.
*حافظی: شهردار کی بوده ؟ شما کاری نداشته باشید کی داشته باشه؟
- چمران: شهردار اشتباه کرده، درست. خیلی خب. شما می خواهید بگید شهردار اشتباه کرده، خب شهردار اشتباه کرده، بنده اشتباه کردم. حالا این چه ضرری داره؟
*حافظی: آقای مهندس شما هم رئیس شورا بودید. آقایان بروند اقوام را استخدام کنند و از جیب مردم پرداخت کنیم هزینه هاشو؟
- چمران: آقای حافظی بنده که میگم این حرف را، این حرف را نزنید. یک قوم من را در هیچ جای شهرداری پیدا نمی کنید، اگر پیدا کردید، بیارید.
*حافظی: شما را نمیگم. من خوندم چه کسانی. اسامی شون هم هست. به اسم، توی گزارش بازرسی هست.
- چمران: برای من نگید. اجازه ندارید از قول من بگید.
*حافظی: آقای مهندس گزارش بازرسی اسم آورده. اسم مداحان را آورده، اسم هیئت مدیره را آورده، اسم افراد کشوری و لشکری را آورده. در برخی از موارد بیش از یک نفر. برای چی از جیب مردم ما هزینه کنیم؟

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۰۸:۵۷
هر دم از این باغ بری می رسد... (349144)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۶:۰۱
شورای شهر و شهر داری به خانه تکانی و اصلاحات نیاز ندارد؟! (349198)
رضا-آشخانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۲:۲۸
چرا چسبيديد اينقدر به شهرداري بيا در دولت همين استان خودمون خراسان شمالي ببينيد دستگاههاي دولتي به عنوان شركتي چقدر استخدام كردند.فكر كنم نون شما فعلا تو شهرداري تهرانه. (349160)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۲:۵۱
در صورت اثبات در دادگاه باید با فساد در هر ارگان و نهادی و در هر سطحی برخورد شود نه اینکه سیاسی به مسئله نگاه کرد، مانند فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان و شهرداری تهران و ... . تا وقتی سیاس کاری بشه و این طور جنجال بشه،‌ همین آش و همین کاسه است. (349161)
ناشناس
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۳:۰۱
افرین به دکتر حافظی (349162)
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۳:۲۶
آقایانیکه بامدرک دیپلم وزیردیپلم اقوام خود رااستخدام می کنید وبچه من با مدرک فوق لیسانس ژئوتکنیک درخانه افسرده گی گرفته آیا جوابی در روز قیامت برای خداوند آماده نموده اید. (349166)
مهتاب
Romania
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۳:۴۹
ماشالله به این همه تخلف
من موندم یک هزارم این تخلفات ماههای اخیر شهرداری اگه در یک کشور خیلی معمولی هم انجام میشد شهردار و سلسله مراتب تحت نظرش را برکنار و به تخلفاتشان رسیدگی میکردند اما بعد از این همه تخلف چرا با شهرداری برخوردی نمیشه جای سواله (349170)
غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۵:۰۲
كجايند مصطفي چمران ها كجايند حاج همتها كجايند حسين خرازيها كجايند باكريها كجاست حضرت روح الله تا ببينند اين مدعيان بي هنر چه بر سر اين ملت و كشور عزيز ايران آورده اند چه راست گفت آيت الله طالقاني كه من ميترسم انقلاب پيروز شود و حكومت دست ما بيافتد و بعد ما هم كه نميتوانيم مملكت داري كنيم در نتيجه مردم از دين بي زار ميشوند (349190)
صدای خاموش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۵:۴۱
بهار جونم، آخه من اینجا بیام چی بگم و بنویسم که هم بتونم حرف دلمو و دل ملتو بزنم و هم تو بتونی تو بخش نظرات بذاری؟
ترجیح می دم چیزی نگم و سکوت کنم چراکه گفته اند: " سکوت کن،گاهی سبک نشوی سنگین تری" (349196)
بی نام
Russian Federation
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۶:۱۱
شهر تهران قبل شهرداری نیاز به یک شستشوی کامل در شورای شهر داره و این شستشو رو مردم باید بدهند (349203)
taymaz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۶:۲۳
از سال 89 با تغییرات مدیریتی در مترو
یه سری کارهای غیرقانونی و خطرناک شروع شده که صدرش استخدام های غیرعادلانه و بی حساب کتاب بوده که
بصورت ناگهانی وغیرقانونی تعداد پرسنل حدودسه برابر شد که حاصل اضافه شدن معاونتای بی ربط و پرهزینه و استخدام نفرات زیادی در قسمت هایی که زمان مهندس هاشمی پیمانکاری شده بود،. (349205)
مهندس بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۶:۴۸
متاسفانه هر قسمتی را مو شکافانه بررسی کنند این رسوایی ها پدیدار می گردد و افراد تحصیل کرده از ایران محاجرت می کنند یا از بیکاری و ناچاری به دلالی یا شغل های سطح پایین روی می آورند . (349212)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۱۸:۲۹
من با بیست سال تجربه عمرانی (مهندس )با دو فرزند ،در خانه بیکار نشسته ام آقای چمران!!! اون دنیا باید پاسخگو باشی! (349214)
مهرداد احمدی ورامینی
United States
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۲۰:۰۵
بهتره شهرداری و البته سمت های دیگر مانند ریاست جمهوری بیشتر از 8 سال نباشد . (349226)
محسن فرازمند
Estonia
۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ۲۰:۱۱
لیسانسیه هستم به هزار جا سرزدم شاید کاری پیدا کنم نشد چطور بیسوادها و زیر دیپلم ها را درمترو استخدام کرده اند .حتما قوم وخویش بازی بوده است بدون شک (349227)