به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۲۶۳۸۲

ایجاد مناطق امن سوریه دشوار اماقابل‌اجرا

گروه بين‌الملل: فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا ایجاد مناطق امن در سوریه را طرحی "بسیار دشوار" اما قابل اجرا دانست که نیازمند به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها است.
ایجاد مناطق امن سوریه دشوار اماقابل‌اجرا
به گزارش ایسنا، به نوشته مجله فارن پالیسی، جوزف ووتل، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا گفت: ایجاد مناطق امن در سوریه طرحی است که می‌توان آن را در مناطقی که طرح‌های ایجاد ثبات و ارسال کمک‌های بشردوستانه در آنها آغاز شده، به اجرا درآورد. ژنرال ووتل تاکید کرد: ایجاد چنین مناطقی هرگز کاری آسان نخواهد بود و این امر نیازمند به‌کارگیری تمامی موارد از جمله مشارکت نیروهای زمینی برای حفظ کنترل بر این مناطق و حمایت از آنها است.

فارن پالیسی در ادامه احتمال داد که اقدامات لازم برای ایجاد "مناطق امن" در طرح کاری پنتاگون آورده شده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم هماهنگی با مسئولان سوریه در خصوص مناطق امن در سوریه، آمادگی کشورش برای بررسی پیشنهادات واشنگتن در این زمینه را اعلام کرد و گفت: مسکو منتظر ارائه توضیحات بیشتری در این زمینه است.

ترامپ تنها یک هفته پس از رئیس جمهور شدن تاکید کرد که جهت حمایت از کسانی که از خشونت‌ها گریخته‌اند، مناطق "امنی" را در سوریه ایجاد خواهد کرد. رویکرد ترامپ به ایجاد مناطق امن در سوریه بر خلاف موضعگیری باراک اوباما،‌ رئیس جمهور سابق آمریکا است. اوباما ایجاد مناطقی امن در سوریه بدون پایبندی نظامی را کاری دشوار از نظر اجرایی می‌دانست.