به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۵ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۱۲۶۵۵۴

گرسنگی جان 110 سومالیایی را گرفت

گروه بين الملل: نخست وزیر سومالی روز شنبه اعلام کرد: گرسنگی شدید در شهر «بای» در جنوب غرب کشور، 110 تن را در 48 ساعت از پای درآورده و خشکسالی جان پنج میلیون تن دیگر را تهدید می‌کند.
گرسنگی جان 110 سومالیایی را گرفت
به گزارش  شبکه خبری اسکای نیوز عربی،، این اولین آمار شمار جان باختگان ناشی از خشکسالی است که دولت این کشور از سه شنبه گذشته اعلام می کند. گزارش سازمان ملل متحد حاکی از آن است که پنج میلیون تن از مردم سومالی واقع در شاخ آفریقا به دلیل خشکسالی کامل در این کشور فقیر آفریقایی، نیازمند کمک های فوری هستند. حسن علی خیر نخست وزیر سومالی این سخنان را در جلسه خود با کمیته ملی مبارزه با خشکسالی عنوان کرده است.
رئیس جمهوری سومالی 10 اسفند ماه (سه شنبه گذشته) نیز با اعلام اینکه کشورش با فاجعه قحطی ناشی از خشکسالی شدید رو به روست، خواستار کمک جامعه جهانی برای عبور از بحران شد. سازمان بهداشت جهانی نیز ضمن هشدار به افزایش قحطی درسومالی ناشی از وخامت خشکسالی در این کشور آفریقایی، اعلام کرد که 1.5 میلیون تن از مردم این کشور در معرض خطر جدی قرار دارند.سومالی در کنار یمن و نیجریه یکی از سه کشوری است که با قحطی دست و پنجه نرم می کند.