به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۵ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۱۲۶۵۹۶

حرکت سامانه بارشی به شرق کشور

گروه جامعه: مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور روند بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور را تشریح کرد و از حرکت سامانه بارشی به سمت شرق از فردا خبر داد.
حرکت سامانه بارشی به شرق کشور

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، در مورد وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی روز یکشنبه (۱۵ اسفند ماه) با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش دما بر شدت بارش‌ها در استانهای واقع در حاشیه دریای خزر افزوده می‌شود که بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود.وی با اشاره به اینکه در شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور بارش باران و در نواحی سردسیر بارش برف پیش بینی می شود، گفت: در نواحی شمال غرب کشور بارش به تدریج کاهش مییابد و به مناطق غرب و جنوب غرب و مرکز گسترش مییابد و سبب بارش پراکنده باران در این نواحی می شود. در نواحی جنوب و سواحل جنوب شرق کشور نیز رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش بینی میشود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور افزود: با حرکت این سامانه به سمت شرق از میزان فعالیت بارشی این سامانه در روز دوشنبه(16 اسفندماه) کاسته و در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران و برف و در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق در برخی ساعات بارش موقتی باران پیش‌بینی میشود.به گفته وظیفه، روز سه شنبه( ۱۷ اسفند ماه) بارش پراکنده برف در ارتفاعات البرز شرقی دور از انتظار نیست همچنین در سایر نقاط کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این خلیج فارس از روز دوشنبه به تدریج مواج می‌شود و در روز سه شنبه نیمه شرقی آن مواج خواهد بود. 

وی در پایان در مورد شرایط جوی استان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز دوشنبه (۱۶ اسفند ماه) ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد و  در اواخر وقت کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای  این روز ۱۲ و ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین آسمان این استان در روز سه شنبه( ۱۷ اسفند ماه) نیمه ابری  به تدریج همراه با کاهش ابر  پیش‌بینی می‌شود.بیشینه و کمینه دمای این روز ۱۵ و ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.