به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۴۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۲۶۶۵۰

عملكرد «مردان ایکس» در گیشه جهانی

گروه فرهنگي: دهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «مردان ایکس» در اولین هفته اکران عملکرد فوق‌العاده‌ای در گیشه جهانی به نام خود ثبت کرد.
عملكرد «مردان ایکس» در گیشه جهانی

به گزارش ایسنا، فیلم ابرقهرمانی «لوگن» که دنباله دو فیلم «خاستگاه مردان ایکس: ولورین» (۲۰۰۹) و «ولورین» (۲۰۱۳) و دهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «مردان ایکس» محسوب می‌شود، در اولین هفته نمایش در گیشه بین‌الملل به فروش چشمگیر 152.5 میلیون دلاری دست یافت و با احتساب فروش 85.3 کیلیون دلاری در آمریکا، جمع فروش جهانی خود را به رقمی بالغ بر 237 میلیون دلار رساند. این فیلم که محصول کمپانی فاکس قرن بیستم است با هزینه تولید 90 میلیون دلاری ساخته شده و «جک هیومن» را در نقش اصلی دارد و همانند فیلم «ولورین» در سال 2013 کارگردانی فیلم بار دیگر بر عهده «جیمز منگولد» است.

«جک هیومن» در 9 قسمت قبلی از مجموعه فیلم‌های «مردان ایکس» نیز  بازی کرده است، فیلم‌هایی که در دو دهه اخیر به مرور در سینمای جهان اکران شده‌اند.فیلم «لوگن» که در آن بازیگران دیگری چون «پاتریک استوارت» و «دافنه کین» ایفای نقش می‌کنند درباره یک «ولورین» سالخورده است که قدرت‌هایش رو به تحلیل است. این فیلم پیش از اکران عمومی، اولین نمایش جهانی خود را در بخش غیررقابتی شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم برلین تجربه کرد.

این فیلم ابرقهرمانی در اولین هفته نمایش خود در 81 کشور خارجی به روی پرده رفت و در 80 کشور صدرنشین گیشه فروش شد و بهترین عملکرد خارجی خود را در سینماهای چین با فروش 46.3 میلیون دلاری رقم زد و پس از آن بریتانیا (11.4 میلیون دلار)، کره جنوبی و برزیل (8.2 میلیون دلار) و روسیه با 7.1 میلیون دلار در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.