به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۱۲۶۶۵۸

خاطره جالب خبرنگار قمی از حمید بقایی

گروه سياسي: صادق چهرقانی از خبرنگاران قم، در کانال تلگرامی خود، به تعریف خاطره ای جالب از مواجهه اش با حمید بقایی معاون سابق احمدی نژاد پرداخت که این روزها با اعلام کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری آینده، در فضای رسانه ای فعال شده است. متن کامل منتشره در کانال مذکور به شرح ذیل است:

ماجرای من به عنوان خبرنگار، با حمید بقایی که این روزها هوای ریاست جمهوری کرده

روز 7 اسفندماه سال 89، برای پوشش خبری دیدار حمیدبقایی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون احمدی نژاد، با آیت الله نوری همدانی در محل دفتر این مرجع تقلید در قم حاضر شدم. بعد از اینکه صحبت های آقای بقایی و آیت الله نوری همدانی تمام شد، از آقای بقایی خواستم که مصاحبه کوتاهی با او داشته باشم. البته خبرنگاران دیگری هم بودند، اما به دلیل این که حرف های کوتاه آقای بقایی حالت خاصی داشت، خبرنگاران دیگر از انعکاس آن خودداری کردند، اما چون خود من به صورت مستقیم با آقای بقایی صحبت کردم و به نوعی احساس کردم که آقای بقایی شاید فکر و خیالاتی با خودش کند، تصمیم گرفتم عین صحبت های ایشان را بدون حتی جا انداختن یک «واو» انعکاس دهم. از آقای بقایی پرسیدم بر اساس برخی شایعه ها، آیا قصد کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد را دارید؟، که او این موضوع را نه تأیید و نه تکذیب کرد؛ آقای بقایی بعد از سومین بار که پرسیدم که بالاخره تکذیب می کنید یا نه؟؛ گفت: «من نه تأیید میکنم نه تکذیب، زرنگ بازی در نیار!!! الآن سال 89 است و عید نوروز هم در پیش است، برو خوش باش!»؛ آقای بقایی بعد از دیدارش با آیت الله نوری همدانی به سمت تهران حرکت کرد، اما تا به تهران نرسیده بود، من این مصاحبه کوتاه را در خبرگزاری ایلنا منتشر کردم و جالب این که این مصاحبه کوتاه با صلاح دید مدیر عامل وقت ایلنا جناب آقای دکتر ابوتراب فاضل، تیتر یک صفحه اصلی «خبرگزاری ایلنا» شد. شب همین روز، برخی از خبرنگاران حوزه دولت رسانه های مختلف در کاخ گلستان تهران، از آقای بقایی پرسیدند شما در قم شایعه کاندیداتوری خود را تکذیب نکردید! آیا می خواهید کاندیدای ریاست جمهوری دور بعد باشید؟؛ که آقای بقایی در پاسخ به آن خبرنگاران گفت: «دیدیم جوان خوبی است، گفتیم کمی با او شوخی کنیم؛ ما گفتیم یک شوخی با خبرنگار و برخی سایت ها داشته باشیم و در واقع، آن ها را سر کار بگذاریم!!!».

اما این صحبت های متکبرانه آقای بقایی که شاید ناشی از عصبانیت وی بود، به گونه ای منفی در رسانه ها بازتاب داشت؛ اکثر رسانه ها این سخنان آقای بقایی را با تیتر «بقایی: رسانه ها را سرکار گذاشتم!» منتشر کردند؛ این انعکاس منفی سخنان آقای بقایی موجب آن شد تا فردای آن روز از سازمان میراث فرهنگی با خبرگزاری ایلنا تماس گرفته شود تا آقای بقایی در مصاحبه ای دیگر «رسما شایعه کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی را تکذیب کند»؛ آقای بقایی در این مصاحبه با بیان این که صحبت های قبلی من شوخی با خبرنگار بود، گفت: «شوخی کردم، در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی شوم».

بعد از انتشار این مصاحبه بود که بسیاری از رسانه ها این مصاحبه را با تیتر «شوخی دردسر ساز بقایی با یک خبرنگار» منتشر کردند؛ فردای آن روز هم آقای بهرام شکیبا، روزنامه نگار طنز نویس، در یادداشتی در وب سایت خبرآنلاین با عنوان «طنز/ شوخی های دولت دهم» به آقای بقایی که در سخنانش از فعل جمع استفاده کرده بود، انتقاد و آن ها را شبیه جملات سلطان صاحبقران ناصرالدین شاه قاجار خواند. آقای شکیبا گفته بود: «داشتیم، دیدیم، گفتیم و... افعال جمع به حساب می‌آیند. مگر آقای بقایی چند نفر هستند که این‌طوری از فعل جمع برای خودشان استفاده می‌کنند؟؛ ضمن اینکه آقای بقایی باید علاوه بر دقت در گفتار کمی هم در رفتارشان دقت کنند. کاندیداتوری ریاست‌جمهوری که شوخی‌بردار نیست. مثل اینکه ایشان اساساً دقت ندارند که سرنوشت کاندیداهای ریاست‌جمهوری چیست؟؛ علاوه بر این درست نیست در شرایط کنونی سر شوخی را باز کنیم. اگر یک شخص محترمی هم که از شما بزرگتر است، ببیند شما مرد خوبی هستید و بخواهد با شما شوخی کند، خوشتان می‌آید؟».

مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ۱۱:۱۹
کلا 8 سال مملکت را با شوخیهایشان به خاک سیاه نشاندند. (349492)