به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۰
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۱۲۶۷۳۴
باید مشخص شود که این پول‌ها به کجا می‌رود؟

پشت پرده تابلوهای تبلیغاتی تهران

گروه سياسي: نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از پشت پرده تابلوهای تبلیغاتی شهر تهران را افشا کرد.
پشت پرده تابلوهای تبلیغاتی تهران
محمدمهدی تندگویان صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه موضوعی که می‌خواهم به آن اشاره کنم، از تذکر گذشته است و باید آن را به عنوان یکی از مفاسد بزرگ شهرداری، امروز افشا کنیم، گفت: ما به قدر کافی مکاتبه در این خصوص با شهرداری داشته‌ایم و امروز ببینید که چگونه مدیرعامل سازمان زیباسازی به اعضای شورا توهین کرده و هیچ کس‌ نیز از اعضا دفاع نمی‌کند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۲۵ بار مکاتبه با سازمان زیباسازی داشته و دو بار نیز به شهردار تهران درخصوص وضعیت درآمدی تابلوهای سطح شهر تهران تذکر داده‌ایم که به نظر می‌رسد این تعداد مکاتبه کفایت می‌کند و از پاسخ‌ها نیز قانع نشدیم، گفت: جمله مقام معظم رهبری درخصوص تبلیغات سطح شهر صراحتا آمده است که تابلوهای سطح شهر از نظر کیفیت محتوا باید مورد دقت قرار گیرند و همچنین لزوم نظارت بر مبالغ اجاره تابلوها و میزان درآمدزایی آنها در سخنان رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه من اصلا به بحث محتوای تابلوهای تبلیغاتی وارد نمی‌شوم چراکه این موضوع جزو شرح وظایف کمیسیون فرهنگی شورا است و قطعا بر روی محتوا نظارت می‌کند، افزود: هرچند نمونه‌هایی درخصوص محتوای تابلوها داریم که مورد تایید ما نیست اما من به عنوان عضو شورای شهر درخصوص محتوای این تابلوها دخالتی نمی‌کنم جالب است بدانید که در راستای میزان درآمدزایی تابلوها ۲۶بار مکاتبه انجام شده است که از مجموع این مکاتبات تنها ۷ پاسخ دریافت کرده‌ایم و از مجموع دو تذکر شهرداری نیز هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

تندگویان ادامه داد: پیگیری‌های بنده نهایتا سازمان زیباسازی سامانه‌ای را درخصوص درخصوص نحوه واگذاری، فروش، قرارداد، اعداد و ارقام واگذاری، مدت زمان و… ایجاد کرده که باید دسترسی آن را در اختیار تمام اعضای شورای شهر قرار می‌داد اما حالا ۵ ماه از راه‌اندازی این سامانه گذشته و از آنها بارها خواسته‌ایم که گذرواژه به ما بدهند که به سامانه دسترسی پیدا کنیم. وی خطاب به چمران گفت: شما ۱۵ سال است که رییس شورای شهر تهران هستید آیا می‌دانید که درآمد تابلوهای تبلیغاتی چقدر است.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه چندی پیش علیرضا دبیر رییس کمیسیون بودجه اعلام کرد که سازمان زیباسازی هنوز درآمدهای خود را اعلام نکرده و الان می‌گوید که ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد داشته اما فقط ۳۰ میلیارد تومان آن را به خزانه شهرداری واگذار کرده است، گفت: شما باور می‌کنید که درآمد سازمان زیباسازی ۱۵۰ میلیارد تومان باشد؟! باشگاه انقلاب که تابلوهای بسیار کمتری دارد، ۳۰ میلیارد تومان درآمد از تابلوها داشته و نمایشگاه سئول نیز ۵۰ میلیارد تومان از محل درآمدتابلوهای تبلیغاتی درآمد داشته و چطور ممکن سازمان زیباسازی با این همه بیلبورد و تابلو تنها ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد که تنها ۳۰ میلیارد تومان آن را به بخش درآمدی شهرداری واریز کرده است.

تندگویان با بیان اینکه متاسفانه قراردادهای نجومی با ۷، ۸ نفر در سازمان زیباسازی بسته می‌شود و این پول‌ها تنها به جیب ۳۰ الی ۴۰ شرکت خاص واریز می‌شود، گفت: مدیرعامل زیباسازی اعلام کرده که به دلیل امنیت شبکه، نمی‌تواند به اعضای شورای شهر تهران دسترسی بدهد. این در حالی است که ما در قراردادهای نجومی این سازمان اسامی خاصی داریم که اگر مطرح شود، می‌گویید که داریم کار سیاسی می‌کنیم. نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه سه سال است که پیگیر تشکیل این سامانه هستیم و حالا به جایی رسیدیم که باید افشاگری کنیم گفت: باید دسترسی برای تمام اعضای شورای شهر تهران ایجاد شود و مدیرعامل این سازمان نیز باید تغییر کند.

تندگویان با بیان اینکه ما میزان دارایی‌های شهرداری در هیچ کدام از بخش‌ها را نمی‌دانیم و وقتی اطلاعی از این دارایی‌ها نداشته باشیم آنها بذل و بخشش می‌شود، گفت: چه در مورد املاک و چه در مورد تابلوها وقتی می‌خواهیم شفاف‌سازی انجام شود می‌گویند دارید کار سیاسی می‌کنید اما این یک نوع فساد مشخص است که قراردادهای نجومی با افراد خاص منعقد می‌شود و اگر ادعای من دروغ است همین فردا به همه اعضای شورا دسترسی بدهید تا ببینیم موضوع چیست.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: ما به عنوان اعضای شورای شهر تهران میزان دارایی‌های شهرداری را نمی‌دانیم و نتیجتا پدیده‌هایی همچون املاک نجومی، دارایی‌های نجومی و قراردادهای نجومی ایجاد می‌شود که امیدواریم این قصه پایان خوبی داشته باشد و باید مشخص شود که این پول‌ها به کجا می‌رود؟ بین چه کسانی توزیع می‌شود و تا کی باید این موضوع ادامه داشته باشد.

فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۷ ۱۷:۰۷
برای این عضو شجاع و مردمی و خوب شورای شهر تهران ارزوی موفقیت دارم
یاد شهیدتندگویان پدر بزرگوار ایشان هم گرامی باد (349530)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ۰۲:۰۷
سلام بیلیورد که جای خو ددارد کتیبه مترو که نمیدانم اندازه یک بیستم بیلبورد است در آمدهایی دارد که نگو و نپرس پدر بیامرز خوردنیها خورده میشود بردنیها برده میشود مردنی ها مرده میشود . میباشد (349547)