به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۱۲۶۷۶۵

حمایت ترامپ از طرح جديد بیمه درمانی

گروه بين الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، از طرح بیمه درمانی پیشنهاد شده توسط جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان که قرار است جایگزین طرح بیمه درمانی بحث‌برانگیز باراک اوباما شود، حمایت می‌کند.
حمایت ترامپ از طرح جديد بیمه درمانی

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، اعلام کرد، مفتخر است که حمایت خود را از طرح بیمه درمانی آمریکا اعلام کند.وی افزود: فکر می کنم که ما موفقیت بزرگی خواهیم داشت. این یک روند پیچیده است که البته در عمل خیلی آسان است چرا که اسمش هست بیمه درمانی خوب.این در حالیست که گروه‌های محافظه‌کار به شدت از پیش‌نویس طرح جمهوری‌خواهان انتقاد کرده و آن را نسخه دوم بیمه باراک اوباما خوانده‌اند.

محافظه‌کاران از این که طرح برای خرید پوشش بیمه درمانی تسهیلات مالیاتی تازه‌ای در نظر می گیرد، به شدت انتقاد کرده اند. سناتور جمهوری‌خواه رند پال هشدار داده است که این طرح در مجلس سنا شانس تصویب شدن ندارد.نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان نیز به شدت با این طرح مخالف است و می‌گوید که این طرح باعث خواهد شد میلیون‌ها نفر در آمریکا پوشش درمانی خود را از دست بدهند.

طرح جدید بخش‌هایی از طرح بیمه درمانی باراک اوباما را لغو می کند؛ از جمله این که اشخاص دیگر موظف به خرید پوشش بیمه درمانی نخواهند بود ولی بخش‌های از طرح قبلی را حفظ می‌کند، مانند این که شرکت‌های بیمه خصوصی حق ندارند بین افراد سالم و بیمار فرق قائل شوند و هزینه بیمه اشخاص مبتلا به بیماری‌هایی چون سرطان را افزایش بدهند.

پل رایان، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که در تدوین این طرح نقش مهمی داشته است، از مردم خواست که متن آن را به دقت مطالعه کنند.لغو بیمه درمانی باراک اوباما یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت دونالد ترامپ است. دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی وعده لغو فوری این بیمه را می داد اما بعد از پیروزی گفت که بندهای اصلی‌ آن را حفظ خواهد کرد.طرح بیمه باراک اوباما در سال ۲۰۱۰ میلادی تصویب شد و از ابتدای سال ۲۰۱۴ به طور رسمی در سراسر آمریکا به اجرا درآمد.