کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مجری تلویزیونی معروف درگذشت

18 اسفند 1395 ساعت 10:16

گروه فرهنگي: رابرت آزبورن که به عنوان مجری تلویزیونی از اعتبار خاصی برخوردار بود و بیش از ۲۵ سال ستون‌نویس هالیوود ریپورتر بود، دیروز (دوشنبه) در نیویورک درگذشت.


به گزارش مهر، این چهره که به عنوان نمادی محبوب از برنامه‌های تلویزیونی شناخته می‌شد در خواب و کاملا طبیعی از دنیا رفت. 

 
 مجری تلویزیونی معروف

جنیفر دوریان مدیر شبکه کابلی  TCM با صدور بیانیه‌ای در این باره نوشت: حضور تاثیرگذار وی، سبک بزرگ‌منشانه‌اش، دانش  دایره‌المعارفی وی از تاریخ، حمایت او از ارایه برنامه‌های جدید و سبک والای مصاحبه‌های فردی وی او را واقعا به چهره‌ای کلاسیک و خاص بدل کرده بود.آزبورن کارش را به عنوان بازیگر شروع کرد و با لوسیل بال چهره مشهور دنیای کمدی همکاری کرد و بعد به بیوگرافی نویسی رسمی بدل شد و اسکار برای نوشته شدن شماری از کتاب‌های مهم آکادمی همواره سپاسگزار وی بود.

وی در آخرین لحظه از حضور در جشنواره ۲۰۱۵ فیلم کلاسیک TCM خودداری کرد و دلیل آن توصیه پزشکی برای استراحت در  خانه بود.وی از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۹ نویسندگی ستونی در هالیوود ریپورتر را با عنوان «گزارشگر شلوغ و پلوغ» برعهده داشت. وی سال ۱۹۹۴ که شبکه کابلی TCM برای نخستین بار روی آنتن رفت به این شبکه نمایش فیلم‌های کلاسیک آمریکایی پیوست تا با معرفی فیلم «برباد رفته» کار این شبکه را کلید برند. او با این کانال ماند و بیش از ۴۰۰۰ فیلم تاثیرگذار تاریخ سینما را معرفی و ارایه کرد.

رابرت واگنر بازیگر کهنه‌کار که از دهه ۱۹۵۰ با وی در شبکه فاکس به عنوان بازیگر همکاری داشت یاد او را به عنوان چهره‌ای محبوب گرامی داشت و از دانش و مهربانی وی تجلیل کرد.  وی افزود: رابرت یکی از آن معدود آدم‌هایی بود که هر کاری را که در طول زندگی‌اش انجام داد با عشق بود. او عاشق فیلم‌ها بود و از آنها اطلاعات بسیار داشت و دوست داشت همیشه به نوعی با آنها مرتبط باشد.


کد مطلب: 126770

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/126770/مجری-تلویزیونی-معروف-درگذشت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir