به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۱۲۶۷۹۲

مشخصات فنی پژو ۳۰۰۸ /تصاویر

گروه اقتصادی: در مراسم گشایش هشتاد و هفتمین نمایشگاه بین المللی خودرو در ژنو، پژو ۳۰۰۸ به عنوان بهترین خودروی اروپایی سال ۲۰۱۷ میلادی شناخته شد.
گفته مدیر اجرایی گروه پژو، این شرکت تنها در پنج ماه گذشته ۱۲۵ هزار سفارش برای پژو ۳۰۰۸ دریافت کرده است.این دومین خبر خوب برای گروه خودروسازی «پژو سیتروئن» پس از انتشار خبر خرید شرکتهای «اوپل و واکسهال» از شرکتهای وابسته به جنرال موتورز آمریکا به ارزش یک میلیارد و سیصد میلیون یورو بود.

به این ترتیب کنترل فعالیتهای خودروسازی اوپل در اروپا و همچنین چهل هزار کارمند آن، در اختیار گروه خودروسازی «پی اس آ» فرانسه قرار گرفت. پژو ۳۰۰۸ یک خودرو از نوع کامپکت اس‌یووی  است که توسط شرکت خودروسازی فرانسوی پژو در ماه می سال ۲۰۰۸ پرده برداری شد. این خودرو برای نخستین بار در شهر دوبروونیک کشور کرواتی به نمایش عموم درآمد و تولید آن در آوریل ۲۰۰۹ آغاز شد. نسل اول این خودرو از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ در فرانسه و چین با مشخصات و ظاهر یکسان تولید شد.پژو درحالی از نسل دوم آن در سال ۲۰۱۶ رونمایی کرد که تغییرات اعمال شده بر روی این خودرو در بازار چین بسیار متفاوت از بازارهای جهانی بود. آنچه در بازار چین به عنوان پژو ۳۰۰۸ نسل دوم معرفی شد، تنها یک فیس لیفت بر روی نمای جلوی خودرو به همراه تغییراتی اندک در موتورها و تکنولوژی های این خودرو بود. در مقابل، در اروپا یک خودروی کاملا متفاوت از نظر کلاس بدنه، سایز، کارایی، چهره، تکنولوژی و امکانات به عنوان پژو ۳۰۰۸ نسل دوم معرفی شد. با فاصله ی زمانی بسیار اندک، همین خودرو در بازار چین با عنوان پژو ۴۰۰۸ جدید معرفی و تولید شد. پژو ۳۰۰۸ جدید از ژانویه ۲۰۱۷ وارد بازارهای هدف شده است.  این نسل جدید ۳۰۰۸ دچار تحول جدی شده است.
 
مشخصات فنی پژو ۳۰۰۸ + (تصاویر)
 
پژو 3008 قطعاً ظاهر متفاوتی دارد. سرطراح پژو Gilles Vidal با تراش دادن خودروی جدید کار را شروع کرده و داخل کابین هم سعی شده تا شاهد طرحی با استفاده‌ی آسان و شیک باشیم.این خودرو معرفی کننده‌ی نسل دوم داشبورد i-Cockpit پژو نیز هست. 3008 از غربیلک فرمان کوچک و آشنایی استفاده می‌کند. نشان‌دهنده‌ها درست در دید راننده قرار دارند و همین امر باعث شده تا ایمنی خودرو نسبت به 308 بهبود یابد. صفحه دیجیتال استاندارد خودرو نیز قابل سفارشی‌سازی است و می‌تواند همه‌چیز از سرعت گرفته تا سیستم ناوبری و مدیا و اطلاعات سفر را نشان دهد.

سیستم اطلاعات سرگرمی 3008 کاملاً بازنگری شده و صفحه‌نمایش لمسی قرض گرفته شده از 308 با ردیفی از دکمه‌هایی به سبک پیانو تکمیل شده که اجازه‌ی دسترسی آسان‌تر به کنترل‌های تهویه و منوی تلفن را می‌دهد. صفحه‌نمایش پاسخگوتر بوده و گرافیک باکیفیت‌تری دارد و در آن به‌صورت استاندارد سیستم اپل کارپلی و MirrorLink جای داده شده است. کیفیت دیگر نقاط کابین عالی است. کابین 3008 بسیار خوش ساخت بوده و سئات آتکا را به یاد می‌آورد. در مقام مقایسه با این خودرو کابین قشقایی ارزان‌قیمت احساس می‌شود. توزیع مواد تشکیل‌دهنده‌ی کابین نیز به خوبی صورت گرفته و پلاستیک‌های نرم در بالای داشبورد بکار رفته و مواد سخت‌تر بخش پایینی را تشکیل داده‌اند.
 
 مشخصات فنی پژو ۳۰۰۸ + (تصاویر)

فضای زیادی در بخش عقبی برای نشستن افراد بالغ وجود دارد. این خودرو طویل‌تر از قشقایی بوده و فضای پای زیادی دارد. محفظه بار 520 لیتری آن نیز در برابر فضای 430 لیتری نیسان نشان از برتری مطلق پژو دارد.اما اگرچه استایل و کاربردی بودن یک خودرو فاکتورهایی کلیدی برای اکثر خریداران است اما سواری خودرو نیز به همان اندازه مهم جلوه می‌کند. افرادی که آتکای جدید را رانده‌اند ادعا می‌کنند از نظر دینامیکی این خودرو سرآمد کلاس است. البته با راندن 3008 نیز همین افراد پژو را خودروی هیجان‌انگیز و توانا خواهند یافت.
 
مشخصات فنی پژو ۳۰۰۸ + (تصاویر)
 
ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیر اجرایی گروه پژو درباره خرید اوپل می گوید: «از نظر ما این به معنای ورود یک برند جدید به مجموعه گروه و ورود همکاران جدید است و همه با هم به شکارهای بازارهای جدید خواهیم رفت. برای ما این خبر خیلی خوبی است.»این معامله در حالی انجام می شود که اوپل و واکسهال طی شانزده سال گذشته با ۱۵ میلیارد یورو زیان روبرو بودند. با این وجود گروهی از کارکنان اوپل از این قرارداد خشنود نیستند.
 
 مشخصات فنی پژو ۳۰۰۸ + (تصاویر)

توافق با جنرال موتورز برای انجام این معامله پس از شش ماه مذاکره انجام شد و حال کارکنان این شرکتها نگران وضعیت اشتغالشان در آینده هستند.

اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ۲۳:۲۲
سلام
آیا همین مدل ۳۰۰۸ که بطور مشارکتی قراره در ایران به تولید برسه ؟ (349590)
روح اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۹ ۰۰:۳۶
چرا هیچ کس از مسئولان به کیفیت پایین خودروهای ایرانی اعتراض نمی کنه!!!؟ (349594)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۱۹ ۰۲:۵۸
به پای ماشینای ساخت ایرانی نمیرسن.....!! (349596)