کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سریال‌های نوروزی را بشناسید

20 اسفند 1395 ساعت 10:15

گروه فرهنگي: در تعطیلات نوروز ۹۶ پنج مجموعه نمایشی از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار و پنج سیما پخش می‌شود؛ برخی از این مجموعه‌ها جدید و برخی هم بازپخش هستند.


به گزارش ایسنا، سریال «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای، هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این سریال به بهانه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری نگاهی طنازانه به شرایط موجود دارد.
مجموعه تلویزیونی «علی‌البدل» که قرار است در لوکیشنی خاص و با دکورسازی در فضایی متفاوت روایت شود، قصه‌ای طنز به قلم محسن تنابنده و خشایار الوند دارد. تمامی بخش‌های این سریال در حوالی شهر همدان تولید خواهد شد و روایت قصه در ناکجاآبادی اتفاق می‌افتد.
سیروس مقدم خلاصه داستان سریال «علی‌البدل» را اینگونه روایت می‌کند: من «علی‌البدل» هستم. فرعی، رزرو و جانشین عضو اصلی؛ حرف نزنم می‌گویند لالی، حرف بزنم می‌گویند حق رای نداری. خلاصه هم هستم، هم نیستم.
مهدی هاشمی، مهدی فخیم‌زاده، احمد مهرانفر، حسین محب‌اهری، هادی کاظمی، هومن حاج‌عبدالهی، محمود جعفری، عزت‌الله رمضانی‌فر، بهرام افشاری، فروغ قجابگلی، هدیه آزاده، مهسا باقری، فرشته گلچین، آرزو نبوت، میثم چگینی و محسن تنابنده از جمله بازیگرانی هستند که در سریال«علی‌البدل» ایفای نقش می‌کنند.

سریال «مرز خوشبختی» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران رسام، در ایام عید هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
این سریال با ایفای نقش بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، امیرحسین آرمان، مهدی سلوکی، شهرزاد کمالزاده، سروش جمشیدی، مریم معصومی، جمشید جهانزاده، عباس محبی، مهدی صباغی، فرزانه نشاط‌خواه، رضا یزدانی، جواد زیتونی، عباس محبوب و امیر غفارمنش برای پخش نوروزی در ۱۵ قسمت برای شبکه دو سیما آماده می‌شود.

علی لهراسبی به عنوان خواننده تیتراژ پایانی مجموعه تلویریونی «مرز خوشبختی» انتخاب شده است.
در خلاصه داستان سریال آمده است: به طلا و تلاش و عشق ... جوان و گُل و گِل... همه چیز از یک وسوسه شروع می‌شود و به یک وسوسه ختم می‌شود. از رفاقت شروع می‌شود و به رفاقت می‌رسد. داستان مرز خوشبختی داستان انتخاب‌هاست. دوراهی‌ها. زمانی که بر لب مرز ایستاده‌ای. یک سو شاید خوشبختی است و در سوی دیگر هم شاید خوشبختی. انتخاب با توست. و انتخاب نهایت خوشبختی است.

همچنین سریال «خانه ما» به کارگردانی سامان مقدم در ۶۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شده و بینندگان شبکه سه سیما  علاوه بر ایام نوروز می‌توانند این مجموعه را تا پایان اردیبهشت ماه هرشب ساعت ۲۰:۴۵ دنبال کنند.
فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، آزاده صمدی، رویا تیموریان و ویشکا آسایش از بازیگران این مجموعه هستند. این سریال کمدی داستان چهار خانواده را روایت می‌کند که به دلایلی مجبور می‌شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این چهار خانواده هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند و در یک روز بنا به اتفاقی مجبور میشوند که با هم زندگی کنند.

همچنین شبکه چهار نیز با سریال خارجی «دوران کهن» مهمان خانه‌های علاقه‌مندان به مجموعه‌های خارجی است. این مجموعه نمایشی پیش از این نیز روی آنتن رفته است و داستان حیوانات ماقبل تاریخ را روایت می‌کند که به دلیل ناهنجاری وارد زمان حال می‌شوند. این سریال دیدنی در سال ۲۰۰۸ نامزد دریافت جایزه بهترین سریال و بهترین جلوه‌های ویژه از مجموع جوایز بفتا شد.
شبکه پنج نیز در نظر دارد مجموعه طنز «شوخی کردم» مهران مدیری را که پیش از این در شبکه نمایش خانگی توزیع شده بود در طول تعطیلات ساعت ۲۳ روی آنتن ببرد. در مجموعه «شوخی کردم»، کلیپ‌های طنز در محیط‌ها و قالب‌های مختلف اجرا می‌شود.
مهران مدیری، سیامک انصاری، مهران غفوریان، جواد رضویان، رضا شفیعی جم، نادر سلیمانی، لاله صبوری، نصرالله رادش، شقایق رحیمی راد، هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی، ساعد هدایتی، عارف لرستانی، سحر ولدبیگی، نیما فلاح، سپند امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، شبنم فرشادجو، سحر زکری در این سریال نقش آفرینی می‌کنند.

مجموعه نمایشی «قصه‌های تبیان» نیز در ایام نوروز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. این سریال اپیزودیک بر اساس داستان‌های واقعی و موضوعات قرآنی ساخته شده و توسط کارگردانان جوان به تهیه‌کنندگی زنده یاد فرج‌الله سلحشور و مشاور کارگردانی جمال شورجه و مشاور فیلمنامه منصور براهیمی آماده شده است.
همچنین سریال «از سرزمین شمالی» هر روز ساعت ۱۹ از شبکه تماشا پخش می‌شود. شبکه تماشا مجموعه‌های تلویزیونی دیگری نیز در دستور پخش دارد. «پیک سحر» به کارگردانی خسرو ملکان و بازی جمشید مشایخی، اسماعیل داورفر، پروین سلیمانی و احمد قدکچیان محصول سال۱۳۶۹ ساعت ۲۱، سریال بریتانیایی «خانه پوشالی» محصول سال ۱۹۹۰ با موضوع رقابت‌های سیاسی در انگلستان پس از دوران نخست وزیری مارگارت تاچر را ساعت ۲۲ و مجموعه تلویزیونی «زعفرانی» به کارگردانی حامد محمدی، محصول ۱۳۹۵ با بازی مهدی هاشمی، ستاره اسکندری، مهران احمدی و هادی کاظمی را ساعت ۲۳ از جمله سریال هایی است که شبکه تماشا پخش خواهد کرد. این شبکه پخش سریال «خانه کوچک» را همچنان در ساعت ۲۴ ادامه خواهد داد.
همچنین یکی از سریال‌های در حال پخش در سایر شبکه‌های سیما برای پخش در ساعت ۲۰ در نظر گرفته می‌شود و بازپخش آن نیز در جدول پخش روز بعد پیش بینی شده است.
شبکه جهانی جام جم نیز برای فارسی زبانان سراسر دنیا مجموعه‌هایی را روی آنتن می‌برد. مجموعه‌های «کلاه قرمزی»، «علی‌البدل»، «لیسانسه‌ها» و «خندوانه» از جمله مجموعه‌هایی هستند که هر روز از شبکه جهانی جام جم پخش خواهند شد.


کد مطلب: 126839

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/126839/سریال-های-نوروزی-بشناسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir