به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۰ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۲۶۸۴۶

مگر كنترل توان موشكي در دست دولت است؟

گروه سياسي: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: اکنون ما موشک ماهواره‌بر برای اهداف غیرنظامی را آماده پرتاب کرده‌ایم اما آقایان با یک تشر آمریکا این موشک را به انباری برده‌اند و این رفتار تحقیرآمیز است. وي نامي از اين «آقايان» نبرد اما جاي اين سووال وجود دارد اگر منظورشان دولتمردان مي‌باشد، مگر كنترل توان موشكي سپاه در دست دولت است كه موشک را به انباری برده‌اند؟
سردار امیر علی حاجی‌زاده طی سخنانی در گردهمایی فرزندان شهدا گفت: تجربه در دنیا نشان داده که آمریکا مشکلی از مشکلات ملت‌ها را حل نکرده است، اما برخی مسئولان ما همچنان معتقدند که رفع مشکلات، با ارتباط با آمریکا امکان‌پذیر است. وی با اشاره به تحولات منطقه با بیان اینکه، ایجاد داعش، طرح آمریکا و اسرائیل بود، افزود: آمریکا  به بهانه مبارزه با داعش پایگاه‌های خود در عراق را تثبیت و تقویت  کرد و در مقابل دیدگان آمریکایی‌ها نفت مردم عراق توسط داعش به ترکیه  منتقل می‌شود
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: برجام یک آزمایش برای ما بود؛ ما به همه تعهدات‌مان عمل کردیم اما آنها چک بی‌محل به ما دادند. وزارت خارجه زحمات خود را کشید اما آمریکا به همه آنچه که باید عمل می‌کرد، پاییند نبود. سردار حاجی‌زاده ادامه داد: موشک ماهواه‌بر آماده پرتاب بود اما با یک تَشر آمریکایی‌ها این موشک به انبار برده شد.
 
سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه مشکل اصلی کشور نگاه غلط راهبردی برخی مسئولان به معضلات است، گفت: برخی مسئولان ما تصور می‌کنند که آمریکا می‌تواند مشکلات را حل کند در حالی که تجربه به ما نشان نداده که آمریکایی‌ها در هیچ کجای دنیا مشکلی از مشکلات را رفع کرده باشند.
وی با بیان اینکه داعش طرحی آمریکایی، صهیونیستی است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها داعش را ایجاد کردند تا پایگاه‌های نظامی خود در عراق و سوریه را تثبیت و تقویت کنند. داعشی‌ها مگر چه کسانی هستند آنها باقی‌ماندگان بعثی با رهبران وهابیت سعودی هستند که با پشتیبانی آمریکا فعالیت می‌کنند.
 
فرمانده هوا و فضای سپاه گفت: آمریکایی‌ها در عراق به جای آنکه در مقابل داعشی‌ها و نیروهای مسلح پفکی آنها بایستند سراغ پایگاه‌های نظامی خود رفته و آنجا را تقویت کردند. در برخی مناطق 10 نیروی مسلح می‌توانست جلوی داعش را بگیرد اما آمریکایی‌ها چنین کاری نکردند. 
 
حاجی‌زاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها بلای بزرگی سر مردم عراق و سوریه آورده‌اند تصریح کرد: ما اسناد قطعی داریم که اگر روزی شرایط ایجاد کند آن را در معرض دید مردم قرار خواهیم داد. این اسناد نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها چه بلاهای بزرگی سر مردم عراق آوردند؛ نفت مردم عراق در مقابل دیدگان آمریکایی‌ها به ترکیه منتقل شد و در مقابل دیدگان نیروهای آمریکایی بود که گردن مسلمانان عراق قطع می‌شد. 
 
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها عراق را 50 سال عقب انداختند از ملت و دولت عراق خواست نسبت به استمرار توطئه‌های آمریکا در این کشور هشیار بوده و مانع عملی شدن توطئه‌های آمریکا در کشورشان شوند. فرمانده هوا و فضای سپاه درباره سوریه نیز گفت: من درباره سوریه تنها جمله آقای بشار جعفری را می‌گویم که گفت زنان سوریه به قیمت 40 دلار معامله می‌شوند.  سردار حاجی‌زاده با اشاره به حمله نظامی عربستان به یمن گفت: این آمریکا است که دستش به خون مردم یمن آغشته شده است، این آمریکا است که هواپیماهای شناسایی و جاسوسی و سوخت رسان را به عربستان داده تا ملت مسلمان یمن کشته شوند. 
 
وی با اشاره به برجام نیز گفت: برجام برای ما یک آزمایش بود آزمایشی که در آن ما به تمام تعهدات‌مان عمل کردیم اما آمریکایی‌ها به ما چک بی‌محل دادند؛ من نمی‌خواهم سیاه‌نمایی کنم اما عزیزان ما در وزارت خارجه تلاش کردند اما آنچه که از سوی آمریکایی‌ها عمل شد همه توافقات نبود و آمریکا به آنچه گفته بود عمل نکرد. فرمانده هوا و فضای سپاه با اشاره به توافق خرید هواپیما از شرکت بوئینگ نیز گفت: آقایان قرارداد خرید هواپیمای بوئینگ را نوشتند وقتی ما می‌گوییم می‌گویند شما تخصص ندارید و حرف نزنید، البته من می‌گویم که در این حوزه تخصص دارم و متخصص‌تر از دیگران هستم و با تخصصی که دارم می‌گویم از نطفه قرارداد خرید بوئینگ اولاد ناقصی متولد خواهد شد و این موضوع را می‌گویم تا ثبت شود. 
 
حاجی‌زاده با بیان اینکه سپاه کارهای بزرگی می‌کند اما رسانه‌ای نمی‌شود، گفت: اخیرا وزیر محترم دفاع گفتند که ما هلی‌کوپتر بومی ساخته‌ایم اما این موضوع به طور لازم رسانه‌ای نشد اما این در حالی است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در خلیج فارس رزمایش برگزار می‌کنند و آن را به طور کامل رسانه‌ای می‌کنند ولی متاسفانه برخی‌ها می‌گویند که ما اقدامات‌مان را نباید رسانه‌ای کنیم. 
 
وی در ادامه تاکید کرد: اکنون ما موشک ماهواره‌بر برای اهداف غیرنظامی را آماده پرتاب کرده‌ایم اما آقایان با یک تشر آمریکا این موشک را به انباری برده‌اند و این رفتار تحقیرآمیز است. فرمانده هوا و فضای سپاه از شلیک موفقیت‌آمیز موشک دریایی هرمز 2 خبر داد و تصریح کرد: ما بعد از موشک خلیج فارس و هرمز 1، موفق شدیم موشک دریایی هرمز 2 را در هفته جاری با موفقیت شلیک کنیم و این موشک هدف را در 250 کیلومتری منهدم کرد. سردار حاجی‌زاده در پایان با تاکید بر اینکه نیروهای وفادار به انقلاب اجازه انحراف از مسیر انقلاب را به هیچ کس نخواهند داد، گفت: ما باید روی پای خودمان بایستیم و از انقلاب دفاع کنیم. دفاع از انقلاب منحصر در عزاداری و برگزاری همایش و مراسم نیست و ما باید آگاهانه از انقلاب دفاع کنیم.