کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وعده سیلی‌های پی‌درپی

احمدي‌نژادي‌ها چه خواهند كرد؟

21 اسفند 1395 ساعت 11:59


روزنامه بهار: با نگاهی به تحرکات سیاسی رخ‌داده در روزهای اخیر می‌توان به این نتیجه رسید که احمدی‌نژاد باوجود نهی صریح رهبری نظام مبنی بر عدم حضور او در فعالیت‌های انتخاباتی، عزم خود را برای حضور در انتخابات 96 جزم کرده است. البته این حضور نه به شکل کاندیدایی در کنار سایر نامزدهای این انتخابات بلکه مانند یک حاشیه پررنگ‌تر از متن خواهد بود.

مراسم مضحک درختکاری سه‌نفره احمدی‌نژاد، بقایی و مشایی، چند بیانیه در پاسخ به نقدهای مطرح‌شده در این سه سال و نیم به عملکرد فاجعه‌بار اقتصادی دولت پیشین، ازسرگیری سخنرانی‌های انتخاباتی و... همه و همه نشان از آن دارد که رئیس‌جمهور پیشین برخلاف ادعایش مبنی بر «حفظ موضع سکوت» و «عدم‌حمایت از هیچ نامزدی» حضوری پررنگ را در انتخابات96 برنامه‌ریزی کرده است. اما آنچه این طراحی احمدی‌نژاد و همراهانش را با چالش جدی مواجه خواهد کرد احتمال بالای رد صلاحیت کاندیدای این جریان است. جریانی که مدعی آن است که ذیل جریان اصولگرایی تعریف نمی‌شود و جریانی سوم است!

شورای نگهبان در همه این سال‌ها نشان داده است که در تعیین صلاحیت نامزدها به‌شدت با احتیاط عمل کرده و در بسیاری از مواقع با تصمیماتی حیرت‌انگیز باعث حذف خادمان کشور از گردونه رقابت‌های انتخاباتی شده است. شاید بتوان بارزترین نمونه از این نوع اقدامات هزینه‌ساز برای نظام را رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات92 دانست. رد صلاحیتی که به‌واسطه ابراز «دلواپسی» ‌های نابجا از سوی وزیر اطلاعات وقت رخ داد.

حال با چنین پیشینه‌ای از عملکرد شورای نگهبان که درست یا غلط ابایی از رد صلاحیت بزرگانی مانند مرحوم هاشمی هم ندارد چه برسد به امثال بقایی و مشایی پرسش اساسی آن است که احتمال تایید صلاحیت فردی که به گفته سخنگوی دستگاه قضایی پرونده‌ای مفتوح در قوه قضائیه دارد تا چه حد می‌تواند باشد؟  آن‌طور که از شواهد و قرائن برمی‌آید به‌علاوه سابقه‌ای  که از مواجه‌شدن شورای نگهبان با نامزدهایی مانند بقایی در ذهن وجود دارد این سؤال پیش روی ناظران عرصه سیاست است که «احمدی‌نژادی» ها در صورت مواجه ‌شدن با رد صلاحیت بقایی چه خواهند کرد؟

آن‌ها در انتخابات92 نیز با چنین پدیده‌ای با رد صلاحیت مشایی مواجه شده بودند که در آن سال با سکوت از کنار آن عبور کردند. حال باید منتظر ماند و دید که عکس‌العمل این بارشان چه خواهد بود.   آن‌طور که از ظاهر امربر می‌آید، احمدی‌نژاد و گروه همراهش این باربر خلاف انتخابات92 عزمشان برای کسب کرسی قدرت جزم شده است و درنتیجه شاید شاهد عکس‌العملی به‌غیراز سکوت از جانب آن‌ها باشیم. باید مدتی دیگر صبر کرد و دید جریان مشایی – احمدی‌نژاد که در توهمشان همچنان خود را بالاتر از دو جریان سیاسی عمده کشور می‌پندارند در مواجهه با رد صلاحیت محتمل حمید بقایی چه خواهند کرد.


کد مطلب: 126910

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/126910/احمدي-نژادي-ها-خواهند-كرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir