به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۱۲۶۹۳۱

مردم، زورگیر خودرو را دستگیر کردند

گروه حوادث: رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زورگیر سابقه‌دار خودروهای سواری در حلقه محاصره شهروندان خبر داد.
مردم، زورگیر خودرو را دستگیر کردند
به گزارش ایسنا، در تاریخ هفتم اسفند ماه امسال مأموران کلانتری 105 سنایی در خیابان کریم خان متوجه تجمع تعدادی از شهروندان در ابتدای خیابان شهید حسینی شده و برای بررسی علت تجمع به محل مراجعه و اطلاع پیدا کردند که شهروندان به قصد کمک به راننده یک دستگاه خودرو سمند تاکسی زردرنگ با فردی حدودا 30 ساله درگیر و مانع از فرار این شخص از محل شده‌اند که مأموران ضمن مهار این فرد، به تحقیق اولیه از راننده سمند تاکسی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که این شخص قصد سرقت خودرو وی به شیوه زورگیری و در پوشش مسافر را داشته است.
 
با توجه به اظهارات شهروندان، مأموران در وارسی سطل زباله واقع در محل موفق به کشف یک عدد سوئیچ خودرو و مقادیری مدارک شناسایی متعلق به فردی به‌نام محمدرسول . س متولد 1356 شدند که بنا بر اظهارات شهروندان توسط این فرد به داخل سطل زباله انداخته شده اما او منکر آن شده بود .
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مقرون به آزار و مسلحانه با سلاح سرد  و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و راننده تاکسی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: متهم ابتدا تحت عنوان مسافر ، از میدان راه آهن به مقصد میدان هفتم تیر سوار ماشین شد و پس از طی مسافتی ناگهان با مشت و لگد به سمت من حمله ور شد و با ضربات متعدد لگد مرا به بیرون از ماشین انداخت، در آن لحظه تنها موفق به برداشتن سوئیچ ماشین خود شدم که منجر شد این فرد با تهدید چاقو و فشار دادن گلویم قصد گرفتن سوئیچ ماشین را کند که با حضور و کمک مردم موفق به این کار نشد و نهایتا با حضور گشت کلانتری  105 سنایی، توسط مأموران دستگیر شد.
 
با بررسی مدارک شناسایی کشف شده از متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی دومین مالباخته شدند که خودرو شخصی سمند سورن او نیز به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بود.
 
 محمدرسول نیز پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی و شناسایی متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ ششم اسفندماه در خیابان دماوند – بعد از چهار راه خاقانی – نرسیده به ایستگاه داریوش، این فرد با تهدید چاقو اقدام به زورگیری و سرقت خودرو سمند سورن من که تصاویر دوربین‌های مداربسته مرکز ایران خودرو و همچنین شعبه بانک در نزدیکی وقوع سرقت، دقیقا لحظه سرقت را ضبط کرده‌اند.
 
با آغاز تحقیقات از متهم به نام حسین . ص  متولد 1364 که از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم خشن بوده و طی سال های 1388 و 1390 نیز دو بار به اتهام سرقت های مقرون به آزار و ضرب و جرح دستگیر و روانه زندان شده و همچنین دارای فقره دستگیری در اداره مبارزه با زورگیری و سرقت های بعنف پلیس آگاهی نیز بود، وی ابتدا منکر هرگونه سرقت به عنف خودرو در خیابان دماوند شد اما پس از مشاهده تصاویر مستند به‌دست آمده از طریق دوربین‌های مداربسته محل سرقت به ناچار به این سرقت نیز اعتراف کرد و محل اختفای خودرو مسروقه را نیز در محدوده میدان راه آهن به کارآگاهان نشان داد که خودرو سمند سورن مسروقه نیز کشف و به مالباخته بازپس داده شد.
 
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب چندین فقره سرقت به عنف خودرو و همچنین داشتن سوابق در ارتکاب سرقت‌های خشن، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. وی از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.