به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۱۲۶۹۴۹
هشدار يك مقام سازمان ملل درباره قحطی و گرسنگی

وقوع بزرگترین بحران انسانی در جهان پس از جنگ جهانی دوم

گروه بين‌الملل: معاون مديركل سازمان ملل در امور بشردوستانه سازمان ملل نسبت به وقوع بزرگترین بحران انسانی در جهان پس از جنگ جهانی دوم هشدار داد.
وقوع بزرگترین بحران انسانی در جهان پس از جنگ جهانی دوم
رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه بیش از ۲۰میلیون نفر در ۴ کشور جهان در رنج گرسنگی و قحطی بسر می‌برند از وقوع بزرگترین بحران انسانی در جهان،پس از جنگ جهانی دوم خبر داد.
استفان اوبراین، با اشاره به کشورهای کنیا، سومالی، یمن و سودان جنوبی که در قحطی و گرسنگی بسر می‌برند خواهان یک اقدامِ جامعِ جهانی برای نجات جان انسان‌ها از مرگ ناشی از گرسنگی شد. وی تاکید کرد بدون تلاش‌های جمعی جهانی و هماهنگ؛ افراد بسیاری از گرسنگی و ابتلا به بیماری‌های گوناگون جان خواهند داد، روند رشد کودکان با مشکل جدی مواجه خواهد شد، و جهان با جابجایی‌های توده‌ای مواجه خواهد شد.

استفان اوبراین که به تازگی از این چهار کشوربازدید کرده با اشاره به اینکه بیش از دو سوم جمعیت یمن، یعنی حدود ۱٨میلیون نفر به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارند می‌گوید تنها راه حل برای مشکلات منطقه، یک راه حل سیاسی است و قحطی‌های موجود، ساخته دست بشر است. در آذرماه گذشته، سازمان ملل متحد برای مقابله با بحران انسانی در سال ۲۰۱۷ میلادی از سازمان‌ها و نهادهای خیریه درخواست کمک ۲۲ میلیارد دلاری کرده بود.