به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۱۲۶۹۹۴

روحانی كاندیدای قطعی اصلاح‌طلبان شد

گروه سیاسی: رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: بعد از پیشنهادات مختلف رای‌گیری کردیم و در نهایت آقای روحانی به اتفاق آرا نامزد جریان اصلاحات شد.
به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف عنوان کرد: گفتمان اصلاحات به عنوان یک گفتمان اصیل که در صحنه‌های انقلاب و در صحنه‌های سیاسی مورد اقبال بود، در دهه ۹۰ رویکرد جدیدی را در نظر گرفت که براساس واقعیـت‌ها و توجه بیش‌تر از گذشته به منافع ملی بود. او افزود: با رویکرد جدید در انتخابات ۹۲ شرکت کردیم و کاندیدای ما در روزهای آخر به نفع روحانی کنار کشید و یک نتیجه ارزشمندی را در گام اول گرفتیم. در همان روزهای حادثه ۲۴ خرداد استمرار این رویکرد در دستور کار قرار گرفت. راهبرد ما حمایت از روحانی شد و هدف‌گذاری دوم، اسفند ۹۴ بود که در این مسیر گام دوم را بهتر از گام اول برداشتیم.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه دستاورد گام دوم تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری برای فرماندهی این جریان بود، گفت: نتیجه‌آن انتخابات سال ۹۴ بود. استمرار این رویکرد در گام سوم انتخابات اردیبهشت ۹۶ است. او گفت: چندین ماه ارزیابی و آسیب‌شناسی عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری در دستور کار قرار گرفت و ادامه کار این شورا برای راهبردی جریان اصلاحات به تصویب رسید. در گام سوم چه کنیم؟ با تحلیل دولت روحانی به این نتیجه رسیدیم که از ادامه فعالیت دولت یازدهم حمایت کنیم. عارف یادآور شد: یک کارجدی را در دو ماهه گذشته انجام دادیم. ابتدا  هیات رییسه شورای عالی با روحانی دیدار و بحث‌های خوبی داشتیم و بعد با نماینده یا نمایندگان ایشان دیدار داشتیم و در نهایت کمیته سه نفره از شورا مامور شد با نمایندگان روحانی بحث و در مورد اشتراکات به نقطه اشتراک برسیم.

او خاطرنشان کرد: امشب جلسه فوق‌العاده شورای عالی را داشتیم و در هفته گذشته بحث نامزد جریان اصلاحات مطرح بود اما ابهاماتی وجود داشت تا در این جلسه این مباحث بررسی شود. در جلسه امروز همه اعضا حضو داشتند و تصور می‌شد جلسه کوتاهی باشد اما دو ساعت و ربع طول کشید و همه نقطه نظرات خود را مطرح کردند و در نهایت بعد از پیشنهادات مختلف رای‌گیری کردیم و در نهایت آقای روحانی به اتفاق آرا نامزد جریان اصلاحات شد. عارف تاکید کرد: فردا ما جلسه فراکسیون امید با‌ آقای روحانی را خواهیم داشت. بعدازظهر جلسه شورای استان‌ها را خواهیم داشت و درباره چگونه عمل کردن در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری کار می‌کنیم تا حرکت جدی برای انتخابات را آغاز کنیم. البته تا زمان تبلیغات قانونی کاری نخواهیم کرد اما بسترها را ایجاد خواهیم کرد.

پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ۲۲:۲۷
بهترین تصمیم اصلاح طلبان برای انتخابات سال آینده ، همه به انتخاب اصلاح طلبان رای میدهیم (349866)
مازیار
Germany
۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ۲۲:۴۶
از ابتدا هم نباید جریان اصلاح طلبی صحبت از احتمال معرفی کاندیدای دیگر میکرد. تنها راهی که باقی است تا حماسه های خرداد 92 و اسفند 94 ادامه پیدا کند اتفاق نظر بر روی روحانی است. (349869)
علی
United States
۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ۲۲:۴۷
عارف کسی است که با گذشتن از منافع شخصی و گروهی و تن دادن به درخواست رهبر اصلاحات ، باعث قطع روند نابودی مملکت توسط دوستان احمدی نژاد شد و مانع از تکرار اشتباه 84 شد ، اشتباهی که توسط افراد تندروی اصلاحات هدایت شد که همیشه در مطبوعات تریبون دار بودتد و اصلاحات را ارث پدری خود می دانند (349870)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ۲۳:۰۵
البته اگه روحانی نمیامد و اصلاحات کاندیدای اختصاصی داشت بهتر بود اما به خاطر علاقه به اصلاحات و سید به روحانی رای میدهم (349871)