به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۱۲۷۰۵۲

«فروشنده» در آمریکا دو میلیون دلاری شد

گروه فرهنگی: در هفته ورود «کونگ: جزیره جمجمه» به سینما، «فروشنده» دو میلیون دلاری شد و «خریدار شخصی» برای نخستین بار در آمریکا اکران شد.
به گزارش خبرآنلاین، فروش فیلم تازه اصغر فرهادی در آمریکا در هشتمین هفته اکران از مرز دو میلیون دلار عبور کرد. «فروشنده» که دو هفته پیش اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را از آن خود کرد در هشتمین هفته اکران بیش از ۱۷۰ هزار دلار فروش داشت. این فیلم هفته گذشته در ۱۰۵ سینمای آمریکای شمالی اکران شد.هفته گذشته کینگ کونگ افسانه‌ای به سینمای آمریکا بازگشت و به حکمرانی «لوگان» به گیشه پایان داد. «کونگ: جزیره جمجمه» در افتتاحیه‌ای گسترده به فروشی برابر با ۶۱ میلیون دلار دست پیدا کرد.کمپانی برادران وارنر امید بسیاری به بازیابی دوران باشکوه کینگ‌کونگ در سینما بسته است و از هم اکنون برای ساخت دنباله‌ای از فیلم‌ها با این حضور این کاراکتر افسانه‌ای برنامه‌ریزی کرده است. کار ساخت یکی از این دنباله‌های سینمایی با عنوان «کونگ علیه گودزیلا» آغاز شده است.

با در نظر گرفتن بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری «کونگ: جزیره جمجمه» که البته شامل هزینه‌های بازاریابی نمی‌شود، فیلم برای سوددهی باید در سراسر جهان بیش از ۵۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. «کونگ: جزیره جمجمه» به غیر از آمریکا در ۶۵ کشور دیگر نیز به نمایش درآمد و در آن‌ها بیش از ۸۱ میلیون دلار بلیت فروخت. به این ترتیب «کونگ» هفته گذشته نه تنها در آمریکا بلکه در گیشه‌ بین‌الملل هم پرفروش‌ترین اثر سینمایی بود.از سال ۲۰۰۵ که پیتر جکسون فیلم «کینگ کونگ» را با صرف ۲۰۰ میلیون دلار هزینه ساخت، دیگر فیلمی با حضور این موجود افسانه‌ای بر پرده سینمای آمریکا نرفته بود.

این بار داستان فیلم در جزیره محل سکونت کینگ کونگ و در دوران انتهای جنگ ویتنام روی می‌دهد. در آن جزیره علاوه بر کونگ مخلوقات غول پیکر دیگری نیز زندگی می‌کنند. جردن وت رابرتس کارگردان این اثر پرهزینه‌ سینمایی است و بازیگرانی چون تام هیدلستون، جان گودمن و ساموئل ال‌جکسون در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. بری لارسن بازیگر برنده اسکار فیلم «اتاق» نیز در این فیلم حضور دارد.دومین فیلم پرفروش هفته گذشته «لوگان» بود که با افت فروش ۵۷ درصد نسبت به هفته گذشته، در سومین هفته اکران ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروخت. این فیلم که با بودجه‌ای پایین‌تر از ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده، تا کنون تنها در آمریکا بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بلیت فروخته است. فروش جهانی فیلم بیش از ۴۳۷ میلیون دلار است.

در هیاهوی اکران «کونگ: جزیره جمجه»، فیلم «بر بیرون» به کارگردانی جردن پیل با فروش ۲۱ میلیون دلاری در سومین هفته اکران عملکرد بسیار خوبی داشت. بودجه ساخت این فیلم کمتر از ۵ میلیون دلار است.  هواداران فیلم‌های مذهبی نیز این هفته به تماشای فیلم «کلبه» با بازی اکتاویا اسپنسر رفتند و سبب شدند که فیلم در رده چهارم پرفروش‌های قرار گیرد. این فیلم با افت فروش ۳۸ درصد در سه روز پایانی هفته به فروشی برابر با ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد.«بتمن لگویی» که چند هفته پیش صدرنشین جدول فروش بود، هفته گذشته با فروش ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری پنجمین اثر سینمایی پرفروش در آمریکا بود. فروش جهانی این انیمیشن بیش از ۲۷۵ میلیون دلار است.

از فیلم‌های با اکران گسترده که بگذریم هفته گذشته اثر تحسین شده الیویه آسایاس به صورت محدود اکران شد. در «خریدار شخصی» که سال گذشته در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد، کریستن استوارت ایفاگر نقش اصلی است. این فیلم از اکران در چهار سینمای نیویورک و لس‌آنجلس به فروشی برابر با ۹۲ هزار و ۵۱۶ دلار دست پیدا کرد.فیلم «احساس یک پایان» به کارگردانی ریتش باترا نیز هفته گذشته به صورت محدود در چهار سینمای نیویورک و لس‌آنجلس اکران شد و با فروشی برابر با ۴۲ هزار دلار هفته را به پایان رساند. این فیلم با بازی شارلوت رمپلینگ و جیم برادبنت با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته جولین بارنز ساخته شده است.

«مهتاب» فیلم برنده جایزه اسکار نیز هفته گذشته در ۹۸۷ سینما اکران شد و به در این تعداد سینما یک میلیون دلار بلیت فروخت. این فیلم هفته گذشته در بیش از ۱۵۰۰ سینما نمایش داده شد و بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. از آنجا که این فیلم به شبکه نمایش خانگی راه یافته است، افت فروش و تعداد سینماهای محل اکران آن قابل پیش‌بینی بود. تا اینجای کار فروش «مهتاب» در سینما به بیش از ۲۷ میلیون دلار رسیده است که برای یک فیلم مستقل کم‌هزینه رقم بسیار بالایی است. 
ردیف نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته / میلیون دلار فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار  
بودجه
(میلیون دلار)
1 کونگ: جزیزه جمجه   ۶۱ ۶۱ ۱۸۵
2 لوگان   ۳۷.۹ ۱۵۲.۷ ۹۷
3 برو بیرون   ۲۱.۱ ۱۱۱.۱ ۴.۵
4 کلبه   ۱۰.۱ ۳۲.۳ ۲۶
5 بتمن لگویی   ۷.۸ ۱۵۹ ۸۰
6 پیش از آنکه بمیرم   ۳.۱ ۹ ۵
7 چهره‌های پنهان   ۲.۸ ۱۶۲.۹ ۲۵
8 جان ویک: فصل دو   ۲.۷ ۸۷.۴ ۴۰
9 لالا لند   ۱.۸ ۱.۸ ۳۰
10 پنجاه پرده تاریک‌تر   ۱.۸ ۱۴۸.۴ ۵۵