کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمبود تخت بیمارستانی در تهران

23 اسفند 1395 ساعت 16:42

گروه جامعه: وزیر بهداشت ضمن ابراز تاسف از کمبود تخت بیمارستانی در تهران و شهرهای اطراف آن، بیان کرد: طی 38 سال گذشته هیچ بیمارستانی در منطقه شرق تهران ساخته نشده است.


به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح چند پروژه درمانی در بیمارستان امام حسین (ع) افزود: بیمارستان امام حسین (ع) نیز پیش از انقلاب ساخته شده است. طی این مدت شهر توسعه زیادی پیدا کرده و هر چه پول بوده برای توسعه آن هزینه شده است، اما حتی یک زمین نیز برای بیمارستان نداده‌اند. اگر هم زمینی اختصاص داده شده بعدها تغییر کاربری داده شده است.وی افزود: کم نیستند مدیرانی که فکر می‌کنند چرا باید در حوزه سلامت هزینه کنیم. ساخت اتوبان، ریل و کارخانه مهم‌تر است. در میان هم لباسان ما نیز کسانی هستند که فکر می‌کنند سلامت چاه ویل است. همه از دولت انتظار دارند که تمام کارها را انجام دهد اما این درست نیست.

هاشمی همچنین اضافه کرد: ما می‌خواستیم بیمارستان جورجانی را یا خودمان بسازیم یا تامین اجتماعی آن را بسازد، اما نگاه بخشی وجود دارد که اجازه ساخت آن را نمی‌دهد. در دولت اسلامی شایسته نیست که نگاه عشیره‌ای و قبیله‌ای داشته باشیم. شهرداری هم باید کمک کند البته از آقای قالیباف به خاطر کمک‌هایی که انجام داده‌اند تشکر می‌کنیم اما این کمک‌ها می‌توانست بیشتر باشد.وزیر بهداشت ضمن اشاره به محقق نشدن وعده کمک 10 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران به وزارت بهداشت، ادامه داد: امیدواریم کارهایی که در دولت آقای روحانی شروع شده است و مردم باور دارند انقلابی در حوزه سلامت بوده است، به بار بنشیند. ما قول دادیم که تا آخر دولت 21 هزار تخت بیمارستانی تحویل دهیم اما بیشتر از این وعده، ساخته خواهد شد. امیدواریم نظام سلامت در تراز مردم ایران و انقلاب باشد. البته هفت یا هشت سال دیگر نیز باید زحمت بکشیم که این نهال ریشه‌دار شود.


کد مطلب: 127061

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/127061/کمبود-تخت-بیمارستانی-تهران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir