به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۲۷۰۷۱
کشف مجسمه 8 متری رامسس دوم در مصر

موافقت دادستان کل مصر با آزادی حسنی مبارک

موافقت دادستان کل مصر با آزادی حسنی مبارک
گروه بين‌الملل: دادستان کل مصر  با آزادی محمد حسنی مبارک موافقت کرد.
نبیل صادق، دادستان کل مصر با آزاد شدن رئیس جمهوری اسبق مصر موافقت کرد. این موافقت پس از آن صورت گرفت که دادستانی شرق قاهره دستوری را مبنی بر آزادی مبارک بنا به درخواست فریب الدیب، رئیس وکلای مدافع مبارک صادر کرد. الدیب از چند روز قبل درخواستی را در خصوص آزادی موکلش پس از سپری کردن حبس موقتش ارائه داده بود. الدیب نیز در مصاحبه با روزنامه المصری الیوم گفت: من پیش بینی می‌کنم که مبارک یک روز یا دو روز دیگر از بیمارستان به خانه‌اش برود.

کشف مجسمه 8 متری رامسس دوم در مصر
در خبري ديگر از مصر، یک مجسمه هشت متری که گفته می شود متعلق به رامسس دوم فرعون مصر است، در چاله ای آبی در قاهره پیدا شده است.
 

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این کشف که از سوی کارشناسان آلمانی و نیز متخصصان وزارت میراث فرهنگی مصر در نزدیکی معبد رامسس دوم در شهر باستانی هلیوپولیس در شرق قاهره پیدا شده، به عنوان یکی از کشفیات مهم و تاریخی این وزارتخانه محسوب می شود. رامسس دوم ۳ هزار سال پیش بر مصر باستان حکومت می کرده است. براساس این گزارش، این مجسمه 8 متری (26 فوتی) که از سنگ بسیار سخت کوارتزیت ساخته شده، اطرف محله مطریه و در آب‌‌های زیرزمینی به صورت غوطه‌ور مخفی شده بود. به‌علاوه باستان‌شناسان قطعاتی از یک مجسمه دیگر که به‌نظر به نوه پسری رامسس دوم یعنی ستی دوم (Pharaoh Seti II) تعلق دارد را همراه با یک ستون هرمی‌شکل سنگی (ابلیسک) کشف کردند.