به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۲۷۱۱۱
در آستانه انتخابات 96

تخریب دولت یازدهم با سیاه نمایی

گروه سياسي: شماری از مخالفان جریان اعتدال گرا با هدف بهره‌برداری های سیاسی می کوشند با هجمه سازمان یافته دستاوردهای داخلی و خارجی دولت را که سبب ایجاد اصلاحات بسیاری در ساختارهای مختلف نظام و بازیابی جایگاه جهانی ایران شده است به چالش بکشند و به ترویج ناامیدی در جامعه بپردازند.
تخریب دولت یازدهم با سیاه نمایی
به گزارش ايرنا، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روزهای پایانی اردیبهشت 1396 خورشیدی، رویدادی مهم و اثرگذار در صحنه سیاسی ایران محسوب می شود که میزان مشارکت و نحوه انتخاب مردم افزون بر ایجاد تغییرات بنیادی در عرصه سیاست داخلی تاثیر زیادی را بر بخش های گوناگون همچون حوزه های روابط بین الملل، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور برجای خواهد گذاشت.  گروه‌ها، احزاب و جریان های مختلف سیاسی با نزدیک شدن به زمان برگزاری این رخداد، خود را برای شرکت گسترده و فعالانه در آن آماده می کنند و با بررسی گزینه های مطرح شده برای نامزدی این دوره از انتخابات جناح بندی ها و ائتلاف های جدیدی در حال شکل گیری هستند.

اصول گرایان با توجه به چالش و انفکاک درونی که با آن مواجه شده اند گزینه‌های مختلفی را برای نامزدی در انتخابات مطرح کرده اند که تاکنون به اجماع و وحدت نظری در این ارتباط نرسیده اند و نتوانسته اند به یک تصمیم گیری در خصوص رسیدن به یک کاندیدای واحد دست پیدا کنند.  شماری از منتقدان دولت در جبهه اصولگرایی به منظور ترمیم گسست های موجود در جریان خویش، دست به تخریب و هجمه وسیع علیه رییس جمهوری و دستاوردهای دولت تدبیر زده اند و با وجود آن که دولت یازدهم با خردورزی و رفتارهای عقلانی توانست تا کشور را از مخاطرات مختلف داخلی و بین المللی دور کند و روند اجرایی کشور را که از روش کارشناسی و طبیعی خارج شده بود به مسیر اصلی و منطقی بازگرداند، مخالفان اما بی توجه به این موفقیت های داخلی و خارجی با سیاه‌نمایی وضع موجود سعی دارند تا از دولت تصویری ناتوان و ناکارآمد به نمایش بگذارند و با القای فضای یاس و دلمردگی در جامعه، مردم را برای حضور پرشور در انتخابات بی انگیزه کنند چراکه به گمان آنها با مشارکت حداقلی، سبب کاهش آرا حسن روحانی رییس جمهوری خواهد شد.

پژوهشگر گروه اطلاع رسانی ایرنا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به گفت وگو با «بابک نادرپور» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و تحلیل گر مسایل ایران پرداخت. تحلیل گر مسایل ایران با اشاره به این مساله که شکستن حرمت ها، عبور از مرزهای اخلاقی، اتهام زنی و دروغ پردازی ازگذشته به تدریج وارد چرخه ادبیات سیاسی کشور شد، گفت: این امر اما از زمان دولت قبل شدت بیشتری یافت. البته تمام اصول گرایان را نمی توان به عنوان یک کلیت یکپارچه به شمار آورد، چرا که در حال حاضر برخی از اعضای دولت دارای گرایش های اصول گرایانه هستند و همچنین شخص رییس جمهوری از پایگاه قابل توجهی در میان اصولگرایان معتدل و اعتدال گرا برخوردار است. به نظر می رسد که باید در ارتباط با موج تخریب ها و هجمه های علیه دولت از اصول گرایان رادیکال و تندرو صحبت به میان آورد و دیگر طیف های اصول گرایی را از این جریان متمایز ساخت.

نادرپور در پاسخ به این مساله که چرا این جریان ها به جای بیان توانمندی ها و برنامه های خود به تخریب دولت می پردازند در ارتباط با علت و چرایی این رفتار، اظهار داشت: این افراد اگر بخواهند از توانمندی ها و برنامه های خویش سخن به میان آورند، می بایست که از عملکرد دولت قبل که با آنها همسو بودند، دفاع کنند. آیا آنها باید از تصویب 6 قطعنامه فلج کننده شورای امنیت سازمان ملل در این دولت و تحریم های ویرانگر مالی، بانکی و هزینه افزا علیه جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند؟ یا باید از تورم افسار گسیخته که گاهی تا مرز30 تا 40 درصد نیز می رسید، حمایت به عمل آورند؟

بنابراین آنها با هدف ضربه زدن به پایگاه اجتماعی دولت، هجمه تبلیغاتی خویش را متوجه نقاط ضعف دولت کرده اند. آنها می خواهند تا اگر هم نتوانند در نتیجه انتخابات هم تاثیر بگذارند و در نهایت کاری از پیش ببرند، تلاششان را معطوف به این کنند که آراء روحانی را بسیار شکننده سازند. تحلیل گر مسایل ایران در ادامه تصریح کرد: این جریان از زاویه ضدیت با آمریکا و غرب و همچنین انتقاد از مشکلات اقتصادی در پوشش گفتمان به رویارویی با دولت برخاسته اند اما در حقیقت هدف آنها تخریب وجهه و ناتوان نشان دادن دولت است.

نادرپور در ادامه به بیان برخی از دستاوردهای مهم، دولت یازدهم در عرصه های مختلف پرداخت و در این باره بیان کرد: از جمله موفقیت های بزرگ سیاسی دولت تدبیر می توان به امضای برجام با پنج قدرت بزرگ دنیا اشاره کرد که نتایجی چون لغو قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و شکستن اجماع جهانی، رفع هرگونه خطر احتمالی حمله به ایران، حل ابهام آفرینی ها در موضوع پی.ام.دی، کاهش ایران هراسی در سطح منطقه و جهان و اعلام آژانس بین المللی انرژی هسته ای مبنی بر پایان یافتن مسایل هسته ای را برای کشورمان به همراه داشت.

وی رونمایی از منشور حقوق شهروندی را به عنوان یکی دیگر از ابتکارات دولت یازدهم برشمرد و در ارتباط با دستاوردهای اقتصادی دولت گفت: رشد اقتصادی کشور به تایید نهادهای بین المللی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، کاهش نرخ تورم و تثبیت ریال، صادرات 2.5 میلیون بشکه نفت خام، صدور تولیدات آب سنگین، برقراری ارتباطات بانکی با بانک های متوسط و کوچک در اقصی نقاط دنیا و نوسازی ناوگان حمل و نقل و خرید هواپیماهای جدید را می توان از مجموعه خدمات دولت یازدهم محسوب کرد.

این استاد دانشگاه پس از بیان برخی از دستاوردها و موفقیت های دولت تدبیر در زمینه های گوناگون به شماری از بداخلاقی ها و تخریب ها علیه دولت که با هدف ناکارآمد نشان دادن قوه مجریه، اجرا می شود، پرداخت و در این ارتباط اظهار داشت: زیر سوال بردن دستاوردهای برجام و ارتباط دادن آن به مشکلات اقتصادی که از قبل وجود داشتند، لغو سخنرانی های اشخاص مربوط به جریان های همسو با دولت روحانی، رفتارهای تهاجمی برخی از این چهره ها به موضوع هایی همچون یارانه ها، خرید هواپیما، آلودگی هوا، فیش های موسوم به فیش های نامتعارف را در راستای تخریب دولت و اثرگذاری بر روند انتخابات جاری می توان توصیف کرد.

نادرپور در پایان در ارتباط با راهکارهایی که دولت می بایست در مواجهه با موج تخریب های مخالفانش در پیش بگیرد، اظهار داشت: دولت می تواند با ارایه تصویر مثبت از دستاوردهای برجام به عنوان محور اقدام های خود، سیاه نمایی های منتقدان آن را بی اثر کند و همچنین از طرح مسایلی که شائبه انتخاباتی بودن را در ذهن متبادر می کند، اجتناب ورزد. جریان و جناح مقابل نامزد موثری برای عرضه در انتخابات ندارد. البته در قالب تشکل «جمنا» لیستی طرح شده است تا از میان آنها بر روی فردی اجماع شود، اما هدف بیشتر جوسازی علیه دولت و به اصطلاح شوی تبلیغاتی است. در این خصوص طرح «گزینه های پوششی» در کنار روحانی، نه با هدف رقابت با او، بلکه بیشتر با نیت پاسخ به تخریب های اردوگاه رقیب، ضروری به نظر می رسد.

رویکرد حسن روحانی رییس جمهوری باید ناظر بر واقعیت ها و تجربه های حاصله از انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی اخیر باشد و انسجام با اصلاح طلبان و طیفی از اصول گرایان معتدل با هدف «پروژه مهار» عناصر تاثیرگذار مخالفان، همچنان در دستور کار باشد. همچنین ضرورت توجه بیشتر به حوزه روستا و طبقه های حاشیه نشین شهری باید در دستور کار قرار گیرد.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۲۵ ۱۱:۱۰
اخبار2030 که اساسا شکل گیری آن برای مقابله با اصلاحات بوده درراس سیاه نمایی علیه دولت است.
چند روز اخیر نگران معیشت مردم شده اند و گزارش های سراسر یاس آلود به جامعه پمپاژ می کنند منتهی در هنگام صدور قطعنامه های وحشتناک علیه ایران دوربینش در بین مردم می رفت و از خرید شب عید گزارش میداد و کانالهای دیگر تلویزیون هم لولر هاردی می گذاشتند.
مردم دانا هستند اقایان صدا سیما این قدر بازی با افکار عمومی نکنید.
پارادوکس بی تفاوتی در مورد قطعنامه ها ی فصل هفتمی شورای امنیت مخصوصا 1929 آخری و الان نگران معیشت مردم را حل کنید.
منوی زدن دولت گسترده و در باکس خبری خیلی شیک می گمجانند.
منو علیه دولت شامل : برجام - اشتغال - تورم -ریزگرد - طرحهای اقتصادی و مراوده با اروپا - زدن اشخاص محبوب دولت یازدهم مخصوصا دکترطریف و عراقچی و....
برجام که عالی است را به خیال خود میزنند منتهی مردم میبینند اگر آن نبود و اقتصادی نفتی ما الان روزی 300000 بشکه نفت باید میفروخت چه بلایی سرشان می امد(ضمن اینکه غنی سازی همچنان ادامه دارد)
یا
دراقتصادی می بینند رشد منفی 6 تبدیل شده به رشد مثبت 7 و این یعنی پیشرفت .
اقتصادی مداومت نیاز داره و صدا وسیما ودلواپسان فکر کرده اند اقتصادی قرص کپسولی است که تا میخورند 2 روزه خوب میشوند!!!!!!
روابط اقتصادی نابودشده در اثر تحریم های قبلی به زمان چند ساله نیاز داره تا ترمیم شود(البته مهندس زنگنه عالی عالی در حوزه نفتی پسابرحام کار کرده )
هفته پیش در یک شب 2030 سه خبر علیه دولت روی آنتن برد:1- توقیف دارایی ها در لوگزامبورگ
2-نقد وسیاه نمایی برجام ودرسهای عبرت آمیز از آن 3- گرانی و نبود رشد اقتصادی 4-مججدا نقد برجام
توضیح دولت درباره لوگزامبورگ را هم اصلا به ان نپرداختند که علت چی بوده و کوتاهی دولت قبلی باعث آن شده (350074)