به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۲۷۱۲۲

محمود حسینی‌زاد: پوستم کلفت شده

گروه فرهنگي: رمان «بیست زخمِ کاری» نوشته‌ی محمود حسینی‌زاد پس از ۱۰ سال انتظار منتشر شد.
محمود حسینی‌زاد: پوستم کلفت شده
به گزارش ايسنا، این داستان‌نویس و مترجم درباره‌ی دلیل انتظار ۱۰ ساله این رمان برای انتشار به ایسنا گفت: این رمان بیشتر از ۱۰ سال منتظر مجوز انتشار بود. همان اوایل یادم هست لیستی دادند که حدود ۶۰ - ۷۰ کلمه باید حذف بشود؛ همین، و اصلا جوابی به دستم نیامد.او درباره‌ی داستان این رمان اظهار کرد: تم کلی رمان برگرفته از  «مکبث» شکسپیر است. این‌جا در جنگ بر سر منافع اقتصادی با پس‌زمینه‌ی فساد اقتصادی، زیردستی بالادست را می‌کشد، چون فکر می‌کند حقش پایمال شده، زن او را وسوسه می‌کند، بعد انتقام و انتقام‌گیری به کمک قدرت‌های پشت پرده.

حسینی‌زاد همچنین درباره‌ی این‌که آیا دیر منتشر شدن این رمان تاثیری در روند داستان‌نویسی‌اش داشته است و اگر رمان زودتر منتشر می‌شد امکان این وجود داشت که بعد از آن رمان‌های بیشتری از او منتشر شود، اظهار کرد: من می‌دانم کجا زندگی می‌کنم و در طول سال‌ها پوستم کلفت شده، اما اعتراف می‌کنم این موضوع دل‌زده‌ام کرده بود، بی‌تحرک. و واقعا مدتی است ننوشته‌ام، اگر منطقی در کار بود، دل آدم خوش بود.
 در معرفی این رمان و نویسنده‌اش از سوی ناشر آمده است: محمود حسینی‌زاد داستان‌نویس و مترجمِ شناخته‌شده‌ی روزگارِ ماست. او در مقامِ داستان‌نویس پیش از این کتاب‌های موفقی چون این برف کی آمده؟ و آسمان، کیپِ ابر و سرش را گذاشت روی فلز سرد را نوشته است. روایت‌هایی مملو از شگفتی و اجسام و ارواح و مرگ... اما رمانِ بیست زخمِ کاری اثری‌ است به‏‌کل متفاوت در کارنامه‌ی کاری او. یک رمانِ تریلر. رمانی درباره‌ی کُشتن و هراس. گناهانِ کبیره‌ای که ذهنِ شکسپیردوستِ حسینی‌زاد بازخوانی‌شان می‌کند و به ‏هم پیوند می‌زندشان. رمان داستان مردی است که می‌خواهد سلطه‌گر باشد. در ابتدا پیرمردی ثروتمند و دارا جان می‌دهد، پزشکی قانونی مرگ را عادی اعلام می‌کند اما این تازه آغاز ماجراست...

حسینی‌زاد مبنای روایت خود را بر اموری ممنوعه گذاشته که به‏‌تدریج روحِ قهرمان‌های او را فاسد می‌کند. ولع، حرص، کشتن، کذب و البته میل به بزرگ ‌بودن در جای‌‏جای این رمان خواندنی و جذاب نیروی مُحرکه‏‌ی قهرمان‌های اصلی اوست. اما در تاریکی و سایه‌‏ی دیگران، آن زخم‌خوردگانِ ساکت بی‏کار ننشسته‌اند و منتظر فرصت هستند. نویسنده رمانِ خود را با ریتمی سریع و در دلِ تهران روایت می‌کند و البته مکان‌هایی دیگر. اما محور تهران است و شاید ویلایی در شمال که نفرین اصلی آن‌جا رقم می‌خورد. بیست زخمِ کاری، تجربه‌ی یک رئالیسمِ پُرشتاب، قرار است مخاطب را مجذوب خود کند. رمان «بیست زخم کاری» در ۳۰۱ صفحه با قیمت ۱۱ هزارتومان به تازگی از سوی نشر چشمه منتشر شده است و از روز پنج‌شنبه ۲۶ اسفندماه در کتاب‌فروشی‌های این نشر توزیع می‌شود.