به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۱۲۷۱۸۳

پیش بینی بارش باران برای 20 استان

گروه جامعه: سازمان هواشناسی با پیش بینی بارندگی برای 20 استان کشور در آستانه سال جدید، از احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در برخی مناطق کشور خبر داد.
پیش بینی بارش باران برای 20 استان
«احد وظیفه» مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به عبور متناوب سامانه های بارشی، افزود: امروز (جمعه) بارش باران در استان های لرستان، و شمال خوزستان پیش بینی می شود، اما از فردا بارش باران و برف را در شرق آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی، همچنین بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و در ارتفاعات برف در استان های کردستان، کرمانشاه، شمال لرستان و زنجان و رگبار باران گاهی رعد وبرق در خراسان جنوبی شاهد خواهیم بود.
 
به گفته این مسئول، از بعد از ظهر روز یکشنبه بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کردستان، بارش باران گاهی با رعد و برق در ایلام، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان و ایلام و بارش باران گاهی با رعد و برق همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس و خوزستان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها درشمال و شرق خوزستان، لرستان، فارس، نیمه غربی کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام، بارش باران و برف در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کردستان، زنجان، البرز، قزوین، تهران، همدان و مرکزی برای آخرین روز سال 95 پیش بینی می شود.
 
وظیفه همچنین با اشاره به نخستین روز سال 96، بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در جنوب فارس، مرکز و نیمه جنوبی کرمان و غرب هرمزگان پیش بینی کرد.
مرجع : ایرنا