به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۱۲۷۱۸۸

ابراز نگرانی از افزایش تصادفات در ایام نوروز

گروه جامعه:رییس سازمان انتقال خون با ابراز نگرانی از کاهش اهدای خون در ایام نوروز گفت: این در حالی است که در این ایام بیشترین تصادفات جاده‌ای را شاهد هستیم.
ابراز نگرانی از افزایش تصادفات در ایام نوروز
علی اکبر پور فتح‌الله، رییس سازمان انتقال خون در مورد وضعیت اهدای خون باتوجه به نزدیکی عید نورو گفت : مردم کشور ما در اهدای خون پیش قدم هستند و جزو معدود کشورهای در حال توسعه‌ای هستیم که با توجه به برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی موفق شدیم، خون جانشین را در کشور حذف کنیم و 100 درصد اهدای خون داوطلبانه داشته باشیم.

رییس سازمان انتقال خون ادامه داد: 2 میلیون و یک صد هزار اهدا کننده خون داریم که در مقایسه با کشورهای در حال توسعه رقم درخشانی محسوب می‌شود و باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ما در کشور دو برابر بیشتر از شاخص سازمان بهداشت جهانی اهدای خون داریم.

وی با اشاره به کاهش اهدای خون در ایام نوروز خاطرنشان کرد: در بعضی از ایام دچار کمبود اهدای خون می‌شویم به خصوص در فصل‌ زمستان به خاطر سرما اهدای خون کمتر شود.پور فتح‌الله با بیان اینکه اسفند ماه کمترین مراجعه کنندگان را برای اهدای خون داریم، افزود: این در حالی است که ما به نوعی باید خود را برای سال جدید و همچنین عید نوروز آماده کنیم، زیرا ما در این ایام بیشترین تصادفات جاده‌ای را شاهد هستیم.
مرجع : ایلنا