به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۱۲۷۱۹۱
مبلغ: نگذاریم جریان‌سازی‌های عده ای، سرنوشت مردم را عوض کند/

دولت بی‌پرده با مردم سخن بگوید

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: صدا و سیما امروز سیاست سکوت در پیش گرفته و برعکس به فکر بزرگنمایی و سیاه‌نمایی مشکلات است و این را القا می‌کند که مردم رای دهند هم فایده ندارد.
دولت بی‌پرده با مردم سخن بگوید
مرتضی مبلغ درباره ضرورت حضور و شرکت گسترده مردم در انتخابات با بیان این که انتخاباتی که در پیش‌رو است از لحاظ مختلف فوق‌العاده مهم و حائز اهمیت است، گفت: ما در سال آینده دو انتخابات مهم را برگزار خواهیم کرد، ریاست جمهوری و شوراها؛ که هریک در جای خود مهم هستند، اما معتقدم انتخابات شوراها دراین دوره به مراتب اهمیت جدی‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده‌است. امروز مردم می‌دانند مدیریت شهری چیست و با تمام وجود درک کردند که چگونه مسائل شهری و معضلات آن بر همه ابعاد زندگی آنان اثرگذار است و می‌تواند آینده آنان را نابود و یا بهبود بخشد.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد:  مشکلات، معضلات و  مسائل شهری که امروز مطرح است تاثیر مستقیم و عمیقی در زندگی روزمره دارد. به خاطر همین است که شما مشاهده می‌کنید بعضی از حوادث عادی که اتفاق می‌افتد ابعاد تازه‌ای امروز در جامعه  پیدا می‌کند. او با اشاره به مساله گورخوابی عنوان کرد: مثلاً کارتن‌خوابی پدیده جدیدی نیست و سالیان سال است که وجود دارد اما وقتی مطرح شد چندین نفر در گور می‌خوابند جامعه به آن واکنش نشان داد و یا حادثه پلاسکو که ریزش یک ساختمان بر اثر بی‌احتیاطی بود مشاهده کردیم که چگونه جامعه را تحت تاثیر قرار داد و مردم چه واکنشی را نشان دادند.

او افزود: مسائل شهری، آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست، آلودگی هوا برای مردم جدی شده  است. فکر می‌کنم علاوه بر این‌که به مردم باید هشدار و تذکر داد به آنها باید گفت انتخابات شوراها را جدی بگیرید و با حضور پررنگ خود بر سر صندوق‌های رای، افرادی را راهی پارلمان شهری کنند که واقعاً دلسوز آنها هستند.

مبلغ در پاسخ به این سوال که جریان‌ها و گروهای سیاسی چه تدبیری باید اتخاذ کنند که مردم حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشند، اظهار کرد: احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نقش تعیین‌کننده و مهمی برای حضور در پای صندوق‌های رای دارند، آنها باید نامزدهایی را معرفی کنند که مردم بتوانند به آنها اعتماد کنند.

او تاکید کرد:  نامزدهایی معرفی شوند که دارای شاخصه‌هایی مانند توانایی در کار، پاکدستی، دانش و تخصص باشند. مبلغ خاطر نشان کرد: امروز که خطرات خارجی کشور را تهدید می‌کند ما باید به این فکر باشیم سکان قدرت را به افرادی بسپاریم که دارای هوشمندی و توانایی هستند و می‌توانند با مشکلات به طور عقلانی برخورد کنند. ما در منطقه شاهد یکه‌تازی‌هایی هستیم که باید برای مقابله با آنها از راه دیپلماسی وارد نشد نه زور و نه تصمیم‌های بی پایه و اساس که کشور را به ناکجاآباد می‌کشاند.

معاون سیاسی وزارت کشور در دروان اصلاحات با اشاره به این که تفکرات افراطی آسیبی است که کشور را تهدید می‌کند، گفت:  مردم باید با هوشمندی خاص به صحنه بیایند و نگذارند این افکار و اندیشه‌ها کشور را مجدداً به عقب بازگردانند. باید به آنها گفت حضور باشکوه و با نشاط‌شان در پای صندوق‌های رای می‌تواند راه پیشرفت و تعالی را برای کشور بازگشایی کند.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که عده‌ای سعی می‌کنند با تخریب دولت باعث کاهش رأی روحانی در دور دوم شوند، عنوان کرد: دولت مهم‌ترین وظیفه‌اش این است که با مردم بی‌پرده سخن بگوید. اقدامات سازنده‌ای را که انجام داده اطلاع‌رسانی کند و اگر در جایی موفق نشده باید بگوید دلایلش چه بوده، مخالفانش چه کسانی بودند و چه کارشکنی‌هایی صورت گرفته است.

مبلغ همچنین گفت: نباید گذاشت تحرکات و جریان‌سازی‌ها سرنوشت مردم را عوض کند. عده‌ای امروز با انجام عملیات روانی و سنگ اندازی‌ها در پی سرخوردگی مردم هستند. بهترین راه مقابله با این مشکلات حضور آنان در پای صندوق‌های رای است. بهترین راه مقابله با این مشکلات حضور گسترده مردم است که این جریان‌ها را به حاشیه برانند و دلسوزان را وارد میدان کنند. او خاطرنشان کرد: بزرگترین آسیبی که می‌تواند این انتخابات را تهدید کند، یاس، ناامیدی و دلزدگی است که این روزها به مردم القا می‌شود. جریان‌های مخالف روحانی در پی این هستند تا مردم را از دولت سرخورده کنند.

او به نقش صداوسیما اشاره کرد گفت: امروز روزهای آخر اسفند است تا دو ماه دیگر انتخابات برگزار می‌شود. در تاریخ ۳۸ ساله انقلاب هیچ‌گاه شاهد نبودیم که چنین فضای سردی حاکم باشد. این کار کاملاً آگاهانه است. رسانه‌ها خصوصاً رسانه ملی که از ماه‌ها قبل باید فضای انتخاباتی را آماده می‌کرد امروز می‌بینیم سیاست سکوت در پیش گرفته و برعکس به فکر بزرگنمایی و سیاه‌نمایی مشکلات است و این را القا می‌کند که به مردم رای دهند هم فایده ندارد. این جریان‌ها و فضاسازی‌ها خلاف منافع ملی است. مردم باید با هوشمندی خودشان در پای صندوق‌های رای پاسخ اینگونه اعمال خلاف واقع را بدهند و سرنوشت بهتری برای کشور رقم بزنند.
 
مرجع : ایلنا