به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۱۲۷۱۹۷

انتقاد پزشکیان از بازداشت‌های اخیر

گروه سياسي: دکتر مسعود پزشکیان با انتقاد از نوع بازداشت تعدادی از فعالان کانال‌های خبری تلگرام گفت: باید در مجلس با بازداشت کنندگان بنشینیم و صحبت کنیم. این رفتار به نفع مملکت و نظام نیست.
انتقاد پزشکیان از بازداشت‌های اخیر
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: متاسفانه کار درستی انجام ندادند. من با آقای رحیمی، مشاور عالی آقای لاریجانی صحبت کردم؛ او هم با قاضی پرونده تلفنی تماس گرفته بود اما نتوانست با او صحبت کند. آقای رحیمی به ما گفت که مرجع بازداشت کننده، اطلاعات سپاه بوده است. آنها هم چارچوب‌هایشان طوری است که در این رابطه جوابگو نبودند. این کاری است که برای نظام بد است، هر چقدر فکر می‌کنم توجیه منطقی برای این کار پیدا نمی‌کنم.

وی درباره‌ی پیگیری‌ها در این موضوع ادامه داد: تعدادی از نماینده‌ها نیز پیگیر ماجرا هستند، اما می‌دانید که سپاه زیر نظر مقام معظم رهبری است و به آن صورت جوابگوی مجلس نیستند؛ البته معاون امور مجلس دارند ولی مجلس الان تعطیل شده و او هم نیست. حالا باید پیگیری کنیم که به کجا می‌رسد. پزشکیان تصریح کرد: به هر حال می‌توانند به جای این که امروز آنها را بگیرند، قبلا به آنها بایدها و نبایدها را بگویند. ولی این که یک دفعه جمع شوند و هفت هشت تا از آنها را بگیرند، کار خوبی نیست. اینها می‌خواهند کار خوبی بکنند اما نتیجه‌اش به نظرم در جامعه عکس است. این درست نیست که یک دفعه در یک شب در کل مملکت با این روش عمل کنند. به هر حال کار درستی نیست.

نایب رییس مجلس در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید این اتفاق در آستانه‌ی انتخابات چه تاثیری دارد؟»، گفت: من فکر می‌کنم تاثیری سوء برای آنهایی دارد که این کار را کردند. یعنی از این کارها حتی اگر فردا حرف راست هم بزنند، برداشت غلطی می‌شود. از نوع رفتار بی‌اعتمادی در جامعه ایجاد می‌کند و جلوی شفافیت داده‌ها را می‌گیرد، در نتیجه من برداشت خوبی از این رفتار ندارم. وی درباره‌ی راه حل اساسی رفتارهای اینچنینی گفت: وقتی مجلس باز شد باید با اینها بنشینیم و صحبت کنیم. این رفتار به نفع مملکت و نظام نیست. اینها می‌توانند خیلی راحت هر جایی که شک می‌کنند کسی در حال انجام کاری است، همان در آغاز کار بگویند که نکند و توصیه کنند. نه این که یک دفعه ۱۰ – ۱۲ تا را بگیرند و زندانی کنند! خب آیا ما منتظریم برای آدم‌ها پرونده بسازیم و بعد زندانی‌شان کنیم؟! آیا بهتر نیست که قبل از پرونده سازی، راهنمایی کنیم که مردم به هچل نیافتند؟ کاری که ما صبر کنیم، پرونده درست کنیم و به خاطر آن یک عده را بگیریم و زندانی کنیم، نتیجه‌اش واقعا برای انقلاب و نظام نمی‌تواند نتیجه‌ی خوبی باشد.