به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۲۷۲۱۰

فائزه هاشمی، بار ديگر به ۶ماه زندان محکوم شد

گروه سياسي: فائزه هاشمی، در حکمی قضایی به شش ماه زندان محکوم شد
فائزه هاشمی، بار ديگر به ۶ماه زندان محکوم شد
فایزه هاشمی فرزند ایت الله هاشمی رفسنجانی توسط یک دادگاه؛ بار دیگر  به ۶ ماه حبس محکوم شده است. فرشید دهقانی، رییس شعبه ۱۰۶۰ مجتمع قضایی کارکنان دولت، اتهام‌‌های هاشمی را نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به قوه قضاییه و سپاه و همچنین سیاه‌‎نمایی علیه نظام اعلام کرده است. این دومین بار است که هاشمی به شش ماه زندان محکوم می‌شود.

 فارس هم نوشت: چندی قبل بود که پرونده اتهامی برای یکی از دختران آیت الله هاشمی رفسنجانی در دادسرای تهران مفتوح شد. در این پرونده اتهام فائزه هاشمی نشر اکاذیب قید شده بود و از وی بازجویی انجام شد. سرانجام در آخرین روز کاری سال 95 اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر محکومیت فایزه هاشمی از سوی دادگاه. هرچند وکیل فایزه هاشمی حاضر به صحبت درخصوص این پرونده نشده است اما منابع قضایی با تایید این خبر اعلام کردند که محکومیت فایزه هاشمی از سوی دادگاه صحت دارد. گفته می شود فایزه هاشمی به دلیل مصاحبه درباره حساب‌های بانکی منتسب شده به رئیس قوه قضاییه به شش ماه زندان محکوم شده است.

قانون مجازات اسلامی مقرر می دارد: «هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکوائیه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هرگونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضا، اکاذیبی را اظهار نماید یا به همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت راساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه، علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا (۷۴) ضربه محکوم شود.»