به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۲۷۲۱۲

قیمت اقامت در هتل‌ ها 50 درصد کاهش می‌یابد

گروه جامعه: رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: نوروز امسال قیمت اقامت در هتل‌ها ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.
قیمت اقامت در هتل‌ ها 50 درصد کاهش می‌یابد
 زهرا احمدی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک اظهار کرد: خوشبختانه اعتباراتی برای آزادسازی قلعه فلک الافلاک اختصاص‌ یافته است.وی افزود: در راستای پل‌های تاریخی نیز ردیف‌های مشخصی برای استان‌ها لحاظ شده است؛ آثار تاریخی در شهرستان‌ها و استان‌ها به‌ویژه لرستان مجموعه به‌هم‌ پیوسته‌ای است که ردیف اعتباری دارد و برای آن‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم یک بنا را ثبت یونسکو کنیم فرآیند طولانی و سختی را دارد ضمن اینکه هر سه سال یک‌بار ثبت یک اثر به یک کشور تعلق می‌گیرد و تعداد آثاری که در ایران وجود دارد خیلی زیاد است از این‌ جهت اگر بتوانیم وارد پل‌ها شویم زمان‌بر است.

وی بیان کرد: به‌صورت زنجیره‌ای بخش زیادی از بناها را انجام می‌دهیم تا بتوانیم از این فرصت ثبت استفاده بیشتری ببریم.احمدی پور تصریح کرد: مصوبه‌ای مبنی بر اینکه واردات صنایع‌دستی خارجی ممنوع شود لحاظ شده که خوشبختانه سال 95 حدود 50 درصد کاهش صنایع‌دستی خارجی را داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای دیگر لحاظ شده که بر اساس آن اگر بخواهند صنایع‌دستی خارجی وارد کشور شود حتماً مجوز سازمان میراث فرهنگی را داشته باشند که اقدام خوبی است و عملاً در تنظیم بازار صنایع‌دستی به‌خوبی عمل می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: رویکرد ما ارائه خدمات بهتر برای گردشگران است که مسافران نوروزی با امنیت خاطر بیشتری بتوانند سفر کنند که سعی شده کنترل و ثابت نگه‌داشتن قیمت‌ها را داشته باشیم.

وی گفت: در بحث زیرساخت‌ها مانند هتل‌ها و اقامت‌ها بالغ‌بر 15 تا  از استان‌ها کاهش قیمت 50 درصد را داریم و امسال هفت منطقه گردشگری معرفی‌ شده است که بتوانند تورهای مشترک را داشته باشند.

احمدی پور اظهار کرد: در هر نقطه ایران که کاوش انجام شود اثری را می‌توان پیدا کرد که در همه استان‌ها این اتفاق صوت می‌گیرد، اصل بر این است تا زمانی که فضاهای کاوش شده را نتوانیم خوب مدیریت کنیم کاوش جدید انجام ندهیم  چرا که ممکن است خطراتی برای اشیا ایجاد شود و سعی می‌شود اشیا تاریخی که در دوار مختلف از کشور خارج‌ شده به کشور بازگردد.
مرجع : ایسنا