به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۱۲۷۲۱۶

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج

گروه جامعه: رئیس پلیس راه استان قزوین از وجود ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج خبر داد و گفت: آزادراه های قزوین-رشت و قزوین-زنجان نیز با ترافیک نیمه سنگین اما روان روبرو هستند.
سرهنگ نصرالله بیگلری افزود: تردد در سایر جاده های استان قزوین روان است.این مسئول انتظامی به رانندگان توصیه کرد در هنگام مسافرت های نوروزی با احتیاط بیشتری برانند و از هرگونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد به ویژه در مسیرهای شلوغ خودداری کنند.
 
به گفته وی، براساس پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف در ساعت های آینده در استان قزوین، رانندگان هنگام لغزندگی سطح جاده ها باید با سرعت پائین تری حرکت کرده و رعایت فاصله طولی با خودروهای مقابل را نیز بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در روزهای آتی ترافیک سنگینی را در سطح آزادراه های استان قزوین داشته باشیم، افزود: به رانندگان توصیه می کنیم به ازای هر 2 ساعت رانندگی حداقل به مدت 20 دقیقه استراحت کرده و در حین راندن خودرو از صحبت کردن با سرنشینان خودداری کنند.
 
رئیس پلیس راه استان قزوین به رانندگان توصیه کرد ضمن اجتناب از توقف در حاشیه راه ها و آزادراه ها، برای استراحت و رفع خستگی در توقفگاه های جاده ای و یا شهرهای بین مسیر توقف کنند.
 
سرهنگ بیگلری همچنین از رانندگان خواست تا پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه 120 نسبت به وضعیت خلافی خودرو و یا نمره منفی احتمالی در گواهینامه خود اطلاع پیدا کنند.وی یادآور شد: پلیس هر خودرویی که بیش از 10 میلیون ریال خلافی داشته باشد را توقیف می کند و در صورت کسب نمره منفی 30، گواهینامه رانندگان خاطی به مدت سه ماه ضبط می شود.
 
سرهنگ بیگلری در پایان با اشاره به حضور 87 تیم گشت پلیس و آماده باش 250 نیروی پلیس، هفت ایستگاه پلیس و هفت پاسگاه انتظامی در طول تعطیلات نوروزی برای ایجاد امنیت و رفاه حال مسافران در این استان، از شهروندان خواست تا در طول سفر با عوامل نیروی انتظامی مستقر در جاده ها همکاری داشته باشند.

استان قزوین دارای 6 هزار و 600 کیلومتر راه می باشد که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه و 700 کیلومتر آن نیز جاده اصلی بوده و سایر راه های فرعی و روستایی است.
مرجع : ایرنا