به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۹:۴۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۱۲۷۲۳
پنجمین بیانیه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان

رأی به روحانی، صدای گروه خاصی نبود، صدای ملت بود

گروه سياسي: شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در بيانيه شماره پنج خود ضمن تبريک به حسن روحانی، خواسته است زمينه رفع حصر مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد فراهم شود. متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:
رأی به روحانی، صدای گروه خاصی نبود، صدای ملت بود
بسم الله الرحمن الرحیم
شورای مشورتی اصلاح طلبان سپاس صمیمانه خود را از مشارکت فراگیر، معنادار و مؤثر ملت بزرگ ایران، به ویژه جوانان، زنان و اقوام مختلف کشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام مي‌دارد و این حماسه بزرگ را به مردم عزیز و آگاه، مقام معظم رهبری و منتخب ملت، جناب آقای دکتر حسن روحانی تبریک و تهنیت مي‌گوید. این انتخابات و حاصل آن پیام‌هاي پرمعنایی دارد و فضا و ظرفیت جدیدی در برابر مسائل و مشکلات کنونی کشور به وجود آورده است که به اعتبار آن مي‌توان راهی نو برای برون رفت از تنگناهای موجود در پیش گرفت. از این رو، این شورا نیز به سهم خود نکات زیر را یادآوری مي‌نماید:

۱- آفرینش این حماسه بزرگ ملی بیشتر از هر چیز تجلی گفتمانی است که عقلانیت و اصلاح گری را بر افراط و تندروی ترجیح مي‌دهد و در پی یافتن راه حل‌هاي مدنی و اعتدال گرایانه برای حل مسائل و مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. باید این گفتمان و تقاضاهای ملی برآمده از آن را پذیرفت و در راهبردهای اجرایی کشور لحاظ کرد. امید آن که دولت ”تدبیر و امید“ بتواند این رویکرد را در سطح مدیریت اجرایی کشور به پیش برد.

۲- رأی به آقای دکتر روحانی، صدای گروه خاصی نبود، بلکه صدای ملت بود که همچون حماسه دوم خرداد سال ۱۳۷۶ با نگاه مثبت به آینده از فرصت‌هاي موجود استفاده کرده و با مدنی ترین شیوه ها و به دور از هرگونه خشونت، زمینه‌هاي تشکیل دولت وحدت ملی را فراهم آورد. این رأی نوعی یکپارچگی را میان آحاد ملت، اعم از روستائیان، شهرنشینان و ایرانیان خارج از کشور به نمایش گذاشت که به امید تغییر در وضع موجود و بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از حق و رأی خویش به صورتی فعال استفاده کردند. جشن و سرور مردم پس از اعلام پیروزی نامزد منتخب آنان در سراسر کشور نیز نشان داد که آنان با تدبیر، هر فرصت مناسبی را به امید آینده ای روشن، به فضایی عقلانی و مدنی تبدیل مي‌کنند.

۳- اکنون پس از فراز و نشیب‌هاي انتخابات سال ۸۸ و ۹۲ ملت نیاز به آرامش دارد و امید است که رئیس جمهوری منتخب بتواند سیاست‌هاي اعلامی خود را در دفاع از حقوق ملت و نجات کشور از بحران‌هاي ناشی از رویه‌هاي نادرست و تحریم‌هاي ناروا به خوبی اجرا کند.

۴- حل مشکلات کشور به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و آن بخش از مشکلات که در زندگی روزمره مردم تأثیر جدی داشته و دشواری‌هاي متعددی برای آنان ایجاد کرده است در کوتاه مدت میسر نیست و برای حل میان مدت آنها نیز دولت ”تدبیر و امید“ نیازمند مشارکت، همدلی و همراهی همه دلسوزان و نخبگان کشور است و لازم است دولت آینده نیز استفاده از تمام ظرفیت‌هاي موجود در میان همه گرایش ها و جریان‌هاي مختلف و تجارب انباشته مدیریت کشور را در این زمینه مغتنم بشمارد.

۵- و بجا است که مقام معظم رهبری و همه مسؤولان ذی ربط و شخصیت‌هاي دلسوز نظام در این فضای عطرآگین، رئیس جمهوری منتخب را یاری کنند تا ضمن دلجویی از آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات ۸۸ و خانواده ها و بستگان آنان، نسبت به فراهم آوردن زمینه رفع حصر و محدودیت از حصر شدگان و زندانیان تلاش کند.

۶- انتخابات اخیر که به حق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری انقلاب نیز بود، افق جدیدی را به روی کشور و ملت گشوده است و بیانات اخیر ایشان نیز که سیاست کلی و جهت گیری نظام را نشان مي‌دهد، امیدها را به آینده تقویت مي‌کند. آینده ای که در آن حتی مخالف جمهوری اسلامی نیز شهروندی است صاحب حقوق که باید از آن صیانت کرد. چنانکه وقتی رأی مردم حق الناس به شمار مي‌آید که از حق الله هم خطیرتر و پاسداری از آن یک تکلیف است، بر این باور بلند حضرت امام (ره) تأکید مي‌شود که ”میران“ رأی ملت است و این همه مي‌تواند طلیعه ای باشد به آینده ای که ان شاء الله همگان و بیش و پیش از همه نظام از آن بهره خواهد گرفت.

امید آن که رئیس جمهوری منتخب ملت و همه قوا و نهادهای حکومت و جریان‌هاي سیاسی کشور این فرصت را مغتنم شمرده و جهت پیشبرد آن گام‌هاي عملی بردارند. شورای مشورتی اصلاح طلبان با قدردانی از نقش مؤثر و محوری جناب آقای سید محمد خاتمی که با تدبیر و دوراندیشی در سامان یافتن سرمایه اجماعی اصلاح طلبان و اتحاد عقلانی آنان توانستند در فضای انتخابات و افزایش مشارکت سیاسی شهروندان تأثیرگذار باشند، حضور فداکارانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات و آنگاه تلاش ایشان برای شورانگیر شدن آن را مجدداً ارج نهاده و از اقدام اخلاقی جناب آقای دکتر محمدرضا عارف در چشم پوشی از حق خویش به نفع مصالح عمومی تقدیر مي‌کند و امید دارد که از این پس سرمایه‌هاي معنوی اصلاح طلبان نیز بتواند به پیشبرد همبستگی و انسجام ملی و تحقق میثاق و تعهدات رئیس جمهوری منتخب در قبال مردم و خواسته‌هاي آنان کمک کند.
شورای مشورتی اصلاح طلبان
۲۶ خردادماه ۱۳۹۲

حامی روحانی
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۱۶
بسم ا... الرحمن الرحیم
لطفا به آقای روحانی بگین اگه ریشش رو اندکی کوتاهتر کنه خوشتیپتر میشه
با تشکر
حامی روحانی (78760)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۱۲
مردم عاشق چشم و ابروی ایشون نیستند بلکه 90 درصد رای دهندگان در پاسخ به ندای اصلاح طلبان و با از خود گذشتگی عارف برای کم کردن محدودیت ها و برای رفع تحریم ها و مشکلات به ایشان رای دادند. (79002)
حمید
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۲۲:۵۱
خواب دیدی خوش باشه (79334)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۵۷
بابا راست ميگه چرا منفي دادين؟ قبلا كه كوتاه تر بود خوشگل تر بود.
درود بر خاتمي
درود بر روحاني
درود برعارف (79044)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۲۳:۰۷
از کجا 90 در صد رو می گید مردم به اعتدال رای دادند که می شود اصول گرای اصلاح طلب خیلی در توهم هستید یعنی ما 18 میلیون ان هم در روستاها و جاهای دور افتاده اصلاح طلب داریم نه عزیزم این تقسیمات فقط بین عده ا ی معدود مطرح است مردم توی این سالها ثابت کرده اند که کاری با این تقسیمات ندارند و کار خودشان را می کنند شما هم به اندازه یک رای خودت سهمی خواهی بکن نه به جای کل مردم (79355)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۲۸
من خيلي خوشحالم كه طي دو روز آخر به حرف رهبر حزبم گوش دادم و به آقاي دكتر روحاني راي دادم و سعي كردم دوستام رو هم راضي كنم! حالا مي بينم كه بي نتيجه نبوده و سيد عزيز ما پيگير آزادي مير حسينه و اين براي من خيلي نويد بخشه !‌به خدا اشك توي چشمام جمع شده، ممنونيم سيد (78767)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۱۰
از این به بعد ان شاء الله آقای خاتمی به عنوان رهبر اصلاح طلبان مانند همین انتخابات ابتکار عمل را به دست بگیرند تا با پشتوانه عظیم مردمی بتوانیم اصلاحات را در تمامی جنبه ها به کرسی بنشانیم. (78999)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۲۳:۰۸
سهم شما یک رای است (79356)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۲۳:۰۳
من به روحانبی رای دادم ولی از رهبر حزب شما که در دوران اصلاحات بد اخلاقی دیدیم (79351)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۰۰
نقش موثر و محوری آقای سید محمد خاتمی، مرسی خاتمی (78786)
راد
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۱۵
از بیانیه شورای مشورتی حمایت میکنیم
این خواست ملت ایران است
تا این پیروزی به کام ملت شیرین تر شود
زنده باد اصلاحات درود بر خاتمی (78800)
ما
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۳۳
رای هر کسی بود که :

مخالف افراطی گری بود
مخالف تک صدایی بود
مخالف قانون گریزی بود
مخالف عوامفریبی بود
موافق اخلاق بود
موافق عقلانیت بود
موافق عدالت بود
موافق آزادی و آزاد اندشی بود و . . .
به امید ایرانی آباد و آزاد (78819)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۳۹
islahat are still alive. (78826)
الف. رنجبرراد (مولانا بدپیله)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۴:۳۷
از سبز و بنفش ما، خزان می لرزد
بر بـاغ و بهـار ، کینـــه ها می ورزد
هرچند که رأی من ، کم آید به نظر
امّـا بـه سقــــوطِ زردهـــا می ارزد!
(www.simorgh-badpileh.blogfa.com) (78920)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۴:۴۶
انشاالله که دکتر عارف معاون اول میشه (78926)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۵:۰۵
امیدوارم نکته شماره 5 تحقق یابد تا کشور از یوغ 150 ساله رهایی یابد (78936)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۰۴
در خرداد ماه ؛ بهار به همه ايرانيان مبارك باد.
ايران و ايراني شايسته بهترين هاست . (78993)
امیر حسین دلوی اصفهانی
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۱۵
با سام
با تبریک به ملت ایران و جریان اصلاحات ذکر چند نکته را نیاید فاموش کنیم
اولا روحانی خاتمی نیست،بلکه رقیب خاتمی در سال 76 است
ثانیا روحانی 20 سال مسئولي امنیتی بوده..............
ثالثا آغاز راه را با امید شروع کردن خوب است اما خوش خیالی سال 84 را برای شما تکرار می کند
رابعا مردم ثابت کرده اند با کسی عهد اخوت نبسته اند ،کسی که مشکلات مردم را حل نکند ویا لااقل برای آن برنامه نداشته باشد باید با مردم خداحافظی کند
خامسا مردم ایران ،به رئیس جمهوری غیر حزبی رای داده اند ،پس موج سواری و سهم طلبی ممنوع
سادسا روحانی رئیس جمهور همه ملت است و باید مطالبات همگان را در نظر بگیرد (79005)
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۷:۰۷
امیدوارم آزادی بیان و آزادی اجتماعی قطعا شکل بگیرد.
دو آرزوی همه مردم ایران........... (79049)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۲۳:۱۱
شما کدام حرف منطقی را دارید که بزنید و کسی مانعتان شده ؟ (79361)
همدانی
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۷:۱۲
رای به روحانی نه بزرگ ملت به اصولگرایانی بود که پایه های اصولشان بر دروغ بستن .تهمت و افترا به اصلاح طلبان بود. (79050)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۲۳:۰۹
در توهمید مردم نه با اصلاحات کاری دارند نه اصول گرایان بلکه تصمیم خود را می گیرند (79358)