به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۲۷۳۲۰

شادترین کشور جهان در سال 2017

گروه جامعه: شبکه راه حل‌های توسعه پایدار (SDSN)، نهادی زیر نظر سازمان ملل متحد که از سال 2012 آغاز به کار کرده است، در گزارش جهانی شادی سال 2017 نروژ را به عنوان خوشبخت‌ترین و شادترین کشور جهان معرفی کرد.
شادترین کشور جهان در سال 2017
براساس این گزارش، پس از نروژ، به ترتیب دانمارک، ایسلند، سوئیس، فنلاند، هلند، کانادا، نیوزیلند، استرالیا و سوئد قرار گرفته اند.
 
در این طبقه بندی، آمریکا در ردیف چهاردهم، آلمان در ردیف شانزدهم، انگلیس در ردیف نوزدهم و فرانسه نیز در ردیف سی و یکم قرار می گیرند.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، در این طبقه بندی که 155 کشور مورد مطالعه قرار گرفته اند، کشورهای منطقه زیر صحرای آفریقا، سودان جنوبی، لیبریا، گینه، توگو، رواندا، تانزانیا، بروندی و جمهوری آفریقای مرکزی و همچنین سوریه و یمن که درگیر جنگ داخلی هستند، پایین ترین نمره را از لحاظ شادی گرفته اند.
 
جفری ساچز (Jeffrey Sachs) مدیر شبکه راه حل های توسعه پایدار و مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل گفت: « کشورهای شاد آنهایی هستند که از یک توازن سالم بین رفاه و سرمایه اجتماعی برخوردارند که به معنای درجه بالای اعتماد در جامعه، نابرابری‌های کم و اعتماد به دولت است.»

وی افزود هدف از تهیه پنجمین گزارش سالانه کمک به دولت‌ها، محافل اقتصادی و اجتماعی است تا رفاه مردم کشور خود را ارتقا بخشند.

این رتبه بندی براساس شش عامل: سرانه تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی در سلامت، آزادی، سخاوت، کمک اجتماعی و فساد مالی در دولت تهیه شده است.
 
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما