به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : ۱۲۷۳۳۵

اقدامات متفاوت روحانی در نوروز

گروه سیاسی: هر ساله با شروع سال جدید، رئیس‌جمهور فعالیت‌ها و اقداماتی را انجام می‌دهد که نسبت به سایر روسای جمهور متفاوت بوده است.
به گزارش ایسنا، برخی اقدامات بی‌سابقه و کم‌سابقه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در نخستین روزهای سال جدید به شرح زیر است:

تبریک تلفنی سال نو به مقام معظم رهبری
رئیس‌جمهور در سه سال گذشته پس از تحویل سال نو با برقراری تماس تلفنی سال جدید را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفته است. امسال هم روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی که در آغازین ساعات سال جدید انجام شد، ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد که سال ۱۳۹۶ بی‌تردید در سایه رهنمودها و هدایت‌های معظم‌له و اتحاد و تلاش همگانی، و همچنین تداوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سال پیشرفت بیشتر برای ملت عزیز ما، سال رونق افزون‌تر در تولید ملی و نیز سال اشتغال بیشتر، به ویژه برای جوانان خواهد بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این گفت‌وگو با تبریک سال نو به دکتر روحانی و خانواده بزرگ ملت ایران، برای توفیق بیشتر دولت در خدمت به کشور و مردم، آرزوی توفیق کردند.

تبریک تلفنی سال نو و احوال‌پرسی از تمامی مراجع عظام تقلید
روحانی هرسال با آغاز سال جدید به صورت تلفنی سال نو را به مراجع تقلید تبریک می‌گوید و جویای احوال آن‌ها می‌شود. به طور مثال امسال رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با مراجع تقلید، فرا رسیدن سال ۱۳۹۶ هجری شمسی را تبریک گفت و برای آنان سلامتی، طول عمر و سالی سرشار از برکت و توفیق مسالت کرد.

حسن روحانی در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با حضرات آیات عظام صافی‌گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم‌شیرازی، جوادی‌آملی، سبحانی، شبیری‌زنجانی، نوری‌همدانی، علوی‌گرگانی و مظاهری از عنایت و حمایت‌های مراجع عظام تقلید از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در مسیر خدمت به کشور و مردم سپاسگزاری کرد.

رئیس‌جمهور در این گفت‌وگوها تاکید کرد که در سایه رهنمودها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، پشتیبانی و حمایت‌های مراجع عظام تقلید، وحدت و تلاش همگانی و همچنین ادامه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۶ بی‌تردید سال پیشرفت بیشتر برای ملت عزیز ما و سال رونق تولید و اشتغال بیشتر برای جوانان خواهد بود.

مراجع عظام تقلید نیز فرا رسیدن سال نو را به رئیس‌جمهور تبریک گفته، از زحمات و خدمات مجموعه دولت در سال گذشته تشکر و برای خدمت بیشتر دولت به مردم، به ویژه طبقات محروم آرزوی توفیق کردند.

ارسال پیامک تبریک برای همه مردم ایران
رئیس‌جمهور با آغاز سال جدید یک پیامک تبریک برای همه ایرانیان دارنده خطوط تلفن همراه ارسال می‌کند و سال نو را به ایرانیان تبریک می‌گوید. در پیامک تبریک امسال روحانی آمده است: «بهاری پر"امید" و سالی همراه با "پیروزی" و اعتدال برایتان آرزومندم. عید شما مبارک.»

البته برخی منتقدان سعی دارند با حاشیه‌سازی خبر این اقدام را به عنوان فعالیتی تبلیغاتی و پرهزینه برای افکار عمومی منتشر کنند ولی وزیر ارتباطات در توضیحی خاطرنشان کرده است که برای ارسال این‌گونه پیامک‌ها هیچ هزینه‌ای به دولت تحمیل نخواهد شد.

ارسال پیام تبریک از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام به همه ایرانیان در سراسر جهان
روحانی امسال هم مثل سال‌های گذشته متن پیام تبریک خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و اینستاگرام به اشتراک گذاشت تا ایرانیان خارج از کشور که به آن‌ها پیامک تبریک نمی‌رسد پیام تبریک رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را دریافت کنند.

دیدار از مراکز بهزیستی یا کودکان بی‌سرپرست
رئیس‌جمهوری هر سال تنها چند ساعت پس از سال تحویل از یکی از مراکز بهزیستی یا کودکان بی‌سرپرست بازدید می‌کند. او در سال ۹۳ با نوجوانان و جوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب و نوزادان و کودکان شیرخوارگاه شبیر، در سال ۹۴ با سالمندان مرکز نگهداری و توانبخشی پارسایان و در سال ۹۵ با سالمندان و معلولین مرکز توانبخشی خیریه کامرانی شهر قدس دیدار کرد و امسال هم به دیدار معلولان مجتمع خدمات بهزیستی و توانبخشی شهدای هفتم تیر رفت.

بازدید از یک کارخانه یا مرکز تولیدی
روحانی در آغاز سال جدید برای سپاسگزاری از کارگرانی که در طول تعطیلات به فعالیت ادامه می‌دهند تا چرخه تولید کشور از کار نیفتد از یک کارخانه یا مرکز تولیدی بازدید می‌کند. او در  سال 94 از کارخانه‌ها و پروژه‌های منطقه آزاد قشم و در سال ۹۵ از شرکت دانش‌بنیان «همانندساز بافت» جزیره کیش که فعال در ساخت بافت‌های طبیعی بدن به وسیله کشت سلول‌ها و مهندسی بافت است، بازدید کرد.

امسال هم رئیس‌جمهور در نخستین ساعات سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، خط تولید جدید جامدات شرکت داروسازی رازک را افتتاح کرد. در این مراسم از ۶۰ قلم داروی جدید شرکت‌های دارویی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی، رونمایی شد.

بازدید از بیمارستان‌ها یا مراکز توانبخشی
او در سال ۹۳ با حضور سرزده در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) تهران از پدران و مادران شهدا که در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری هستند، عیادت کرد، در سال ۹۴  به دیدار جانبازان مرکز توانبخشی امام خمینی(ره) رفت و در سال ۹۵ از جانبازان بیمارستان نیایش عیادت کرد.

همچنین رئیس‌جمهور هرساله از یک ایستگاه امدادی یا ایستگاه پلیس در جاده‌های کشور به نشانه ارج نهادن به خدمات آن‌ها که در نوروز به جای آنکه در کنار خانواده باشند مشغول خدمت به مردم هستند، بازدید می‌کند.

مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۰۱ ۲۱:۵۱
پس آقای صانعی چی؟!!!!!!!!!!!!! (350196)
سیدمحمد خادمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۰۱ ۲۳:۵۶
کاش در تماسهای تلفی با ایت ا...صانعی هم تبریک نوروزی داشت (350201)
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۰۲ ۱۷:۱۱
نمیشه رای اصلاحات را بخواد اما با بزرگان اصلاحات گرم نباشه (350224)