به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۱۲۷۳۵۹

آزمایش موشکی ناموفق کره‌ شمالی

گروه بین الملل:سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد، ارتش ایالات متحده متوجه شده که اقدام کره شمالی در پرتاب یک موشک با شکست مواجه شده و موشک ظرف چند ثانیه پس از پرتاب منفجر شده است.
کره جنوبی نیز اعلام کرد که آزمایش امروز (چهارشنبه) موشکی کره شمالی به خوبی صورت نگرفت و ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این آزمایش موشکی شکست خورده است.

فرمانده "دیو بنهام"، سخنگوی فرماندهی پاسیفیک آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به این آزمایش موشکی و یک فرودگاه در ساحل شرقی کره شمالی گفت: فرماندهی پاسیفیک ارتش آمریکا موشکی را که از سوی کره شمالی پرتاب شده، رصد کرده و متوجه شده که پرتاب این موشک با شکست روبرو شده است.

وی ادامه داد: این موشک ظرف چند ثانیه پس از شلیک منفجر شده است.ارتش کره جنوبی نیز گفته که در حال بررسی و آنالیز جزئیات مربوط به پرتاب این موشک است.خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز گزارش داد، این موشک احتمالا همزمان با پرتاب منفجر شده است.این پرتاب همزمان با دیدار میان جوزف یون، فرستاده آمریکا در امور برنامه‌های اتمی کره شمالی با همتای کره جنوبی خود صورت گرفته است.

اوایل امروز نیز خبرگزاری کیودوی ژاپن گزارش داد که کره شمالی ممکن است از یک ناحیه در ساحل شرقی این کشور چندین موشک پرتاب کرده باشد.
مرجع : ایسنا