به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۲ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۲۷۳۶۱

وسوسه «سرعت» ممنوع

گروه جامعه: تهران جزو شهرهایی که است که در ایام نوروز معابرش خلوت می‌شود و دیگر از ترافیک‌های سنگین و نیمه‌سنگینی که اکثر روزهای سال شهروندانش را درگیر می‌کند خبری نیست، در این شرایط ممکن است عده‌ای بخواهند با سرعتی بیشتر از حد مجاز رانندگی کنند که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به آنان هشدار داده است.
سردار محمدرضا مهماندار درباره تدابیر پلیس برای کنترل سرعت در بزرگراه‌های تهران اظهارکرد:‌ تهران بیش از 550 کیلومتر بزرگراه دارد که در ایام نوروز عمدتا خلوت است، به همین دلیل ممکن است عده‌ای از رانندگان با سرعت غیرمجاز در این بزرگراه‌ها و معابر تردد کنند که باید بگویم پلیس حتما با آنان برخورد خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه خلوتی معابر دلیل رانندگی با سرعت غیرمجاز و به خطر انداختن جان دیگر شهروندان نیست، گفت:‌ ماموران پلیس راهور در ایام نوروز نیز در آماده باش بوده و با تخلفات رانندگی همچون دیگر ایام سال برخورد می‌کنند، در ایام نوروز مدیریت و کنترل سرعت نیز با توجه به خلوتی معابر در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد. 

مهماندار ادامه داد: در همین راستا مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از دوربین‌های سیار نیز برای کنترل سرعت و برخورد با تخلف سرعت غیرمجاز استفاده خواهند کرد و این دوربین‌ها علاوه بر دوربین‌های ثابتی است که در نقاط مختلف بزرگراه‌ها نصب شده است. رییس پلیس راهنمایی  ورانندگی تهران بزرگ اضافه کرد:‌ این دوربین‌ها در تمام بزرگراه‌های شهر فعال خواهد بود.

مهماندار همچنین با اشاره به رانندگانی که ممکن است از شهرهای دیگر به تهران بیایند، گفت:‌ممکن است این عزیزان آشنایی کافی با معابر و آدرس‌ها را نداشته باشند و به همین دلیل مسیری را اشتباه انتخاب کنند، اما باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان برای اصلاح مسیر نباید با دنده عقب در بزرگراه‌ها و معابر اصلی تردد کنند.
 
مرجع : ایسنا