به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۲ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۱۲۷۳۷۷

افتتاح کارخانه سیمان با حضور روحاني

گروه اقتصادي: بهره برداری از کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان از توابع خراسان جنوبی روز چهارشنبه با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در این شهرستان مرزی آغاز شد.
 

خط تولید این واحد پس از حدود 13سال انتظار امروز تکمیل و به بهره برداری رسید. در آیین بهره برداری این کارخانه، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار خراسان جنوبی و تعدادی از مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند. کارخانه سیمان باقران از جمله 36 طرح ملی و کشوری در اجرای اقتصاد مقاومتی در استان است که امروز افتتاح شد.

با بهره برداری از این طرح بزرگ ملی که با سرمایه گذاری بیش از پنج هزار و 200 میلیارد ریال افتتاح شد، زمینه اشتغال مستقیم بیش از 350 نفر در این منطقه مرزی و غیرمستقیم بیش از 2 هزار نفر فراهم شده است. 200میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل رونق تولید برای این واحد مصوب شد که در مرحله پرداخت قرار دارد که در آینده نزدیک پرداخت می شود.

راه اندازی این کارخانه به کاهش بیکاری، رونق اقتصادی و اجتماعی و جلوگیری از قاچاق در این شهرستان کمک می کند، عملیات اجرایی این کارخانه با هدف صادرات سیمان به افغانستان در سال 1385 آغاز شد.
این کارخانه 30 هزار سهام دار دارد که برای احداث این کارخانه 600 میلیارد ریال مشارکت کرده اند. کارخانه یاد شده بر اساس برنامه زمان بندی شده باید در سال 91 به بهره برداری می رسید که کمبود اعتبار باعث تاخیر در راه اندازی این طرح مهم ملی در شرق کشور شد.

کارخانه سیمان باقران در 34 کیلومتری شهر اسدیه و جاده مرزی میل 73 قرار دارد. شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 100کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد و این شهرستان 57 هزار نفر جمعیت دارد.
در سفر یک روزه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به خراسان جنوبی 16طرح و پروژه تولیدی و زیربنایی با صرف بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد. نخستین سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی سوم دی ماه 1393انجام شد.

رییس جمهور در بازدید از بخش های مختلف کارخانه تولید سیمان باقران با توضیح مدیران و مهندسان این مجموعه تولیدی و صنعتی در جریان روند اقدامات و فعالیت های این کارخانه قرار گرفت. دکتر روحانی همچنین با حضور در اتاق فرمان کارخانه تولید سیمان باقران فرمان آغاز بهره برداری از این کارخانه را صادر کرد و با حضور صمیمی در جمع کارگران، با آنان گفت وگو کرد.

کارخانه سیمان باقران به عنوان بزرگترین و مهم ترین طرح اقتصادی استان خراسان جنوبی با ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان در سال، در زمینی به مساحت ٧٢ هزار متر مربع احداث شده و تولید سیمان پرتلند تیپ 1 و 2 و سیمان پرتلند پوزولانی از جمله محصولات آن است. کیفیت مرغوب و مقاومت مناسب سیمان های تولیدی این کارخانه باعث می شود تا علاوه بر تأمین سیمان بازار ایران، محصولات آن به کشورهای افغانستان و پاکستان نیز صادر شود.