به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۳ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۱۲۷۳۸۲
چهار کشته به جا گذاشت

حمله تروریستی «ابوعزالدین» در لندن

گروه بين‌الملل: یک فرد مهاجم با خودرو به محل ساختمان بریتانیا در وستمینستر حمله کرد که در نتیجه این حمله، یک پلیس مسلح از محافظان ساختمان پارلمان جان خود را از دست داد، و فرد مهاجم در صحنه کشته شد.
حمله تروریستی «ابوعزالدین» در لندن
 
دو کشته دیگر حادثه تروریستی لندن، شهروند عادی هستند، یکی از آنها زنی است که در زمان وقوع حمله خود را به درون رود تیمز انداخت و با وجود این که نیروهای امدادی او را زنده از آب گرفتند، دقایقی بعد در نتیجه شدت جراحات جان خود را از دست داد.
ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، دقایقی بعد از وقوع حمله تروریستی از دفترش به محل امن دیگری منتقل شد و پلیس تایید کرده است که او هنوز تحت محافظت نیروهای امنیتی قرار دارد.
رییس پلیس اسکاتلند یارد، ساعتی بعد از حمله امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که تعداد زخمی‌های حمله امروز به پارلمان این کشور حد اثل 20 نفر است. فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه هم اعلام کرده است که سه دانش آموز فرانسوی که به همراه همکلاسی‌هایشان در حال بازدید از پارلمان بریتانیا بودند هم در میان زخمی‌های این حادثه قرار دارند.
خیابان‌های منتهی به پارلمان در لندن بسته شده است، ایستگاه مترو ویستمینستر هم بسته شده است، و پلیس با تاکید بر این که در باقی مناطق لندن اوضاع عادی است از مردم خواسته است اگر اطلاعاتی در مورد حمله امروز دارند با شماره‌های اضطراری تماس بگیرند.
حمله امروز به پارلمان در لندن در اولین سالگرد  حمله مرگبار داعش به بلژیک که بیش از 30 کشته به جا گذاشت، رخ داده است. بریتانیا قبلا اعلام کرده بود از امروز فرآیند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز خواهد کرد. با این که پلیس تایید کرده است که تیم ضد تروریستم در مورد این حادثه تحقیق خواهد کرد، هنوز هیچ گروه تروریستی مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است و از دلایل احتمالی آن اطلاعاتی در دست نیست.
تا کنون، فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و کاخ سفید در پیام‌های جداگانه ای با لندن ابراز همدردی کرده‌اند.

دونالد ترامپ طی تماسی که با نخست وزیر انگلیس داشت آخرین جزئیات حادثه را از وی جویا شده است.
پلیس انگلیس آمار تلفات حادثه تروریستی پارلمان انگلیس را 4 کشته شامل مهاجم و یک پلیس و 20 زخمی اعلام کرد.منابع خبری از افزایش کشته‌ها به ۴ نفر و زخمی‌ها به ۲۰ نفر خبر دادند.
برخی منابع خبری نام عامل حمله تروریستی چهارشنبه در لندن را «ابو عزالدین» ذکر کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود در لندن گفته جوانب احتیاط را رعایت کنند.
 
تیراندازی تروریستی در نزدیکی پارلمان انگلیس؛ «ترزا می» به محلی امن منتقل شد 
تصویر واضح چهره مهاجم به پارلمان انگلیس 
بنابر ادعای این منابع، وی سخنگوی سازمان الغرباء بوده که در سال 2006 ممنوع شده بود.