به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۳ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۲۷۳۸۵
رئیس ستاد انتخابات فرمانداری تهران :

٧١٥نفر کاندیدای انتخابات شورای شهر

گروه سیاسی: معاون سیاسی فرمانداری تهران از ثبت نام ۷۱۵ نفر برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر طی سه روز گذشته خبر داد.
٧١٥نفر کاندیدای انتخابات شورای شهر
ناصربخت صبح امروز در ساعات اولیه روز چهارم ثبت نام کاندیداهای شورای پنجم شهر تهران با بیان اینکه تاکنون ۷۱۵ نفر  برای شرکت در انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند، گفت:‌بر همین اساس در روز اول  ۲۰۹ نفر ، در روز دوم ۲۹۰ و در روز سوم ۲۱۵ نفر برای شرکت در انتخابات شورای شهر پنجم با حضور در فرمانداری تهران نسبت به ثبت نام اقدام کردند.

معاون سیاسی فرمانداری تهران در این نشست صبحگاهی خود با بیان اینکه ۸۵/۵ درصد کاندیداها که حدود ۶۱۱ نفر هستند، مرد بوده و حدود ۱۴/۵؛ درصد  ۱۰۴ نفر، زن هستند گفت:‌۱۷ نفر از کاندیداهای ثبت نام شده  پیشینه نمایندگی در یکی از چهار دوره شورای شهر را دارند.

وی ضمن تشریح مدارک تحصیلی ثبت نام کنندگان با بیان اینکه حدود ۱۲ درصد ( ۸۶ نفر) دارای مدرک دکترا هستند، گفت:‌ ۶۷ درصد یعنی ۳۳۸ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۴۱ درصد یعنی ۲۹۱ نفر نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.

ناصربخت در مورد میانگین سنی ثبت کنندگان نیز با بیان اینکه ۳۷ نفر زیر ۳۰ سال سن دارند گفت: ۴۰ درصد یعنی ۲۸۵ نفر بین ۳۰ تا ۴۰ سال ، ۳۰ درصد یعنی ۲۱۲ نفر میانگین سنی ۴۰ تا ۵۰ سال ، ۱۹ درصد یعنی ۱۳۵ نفر بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۹ درصد یعنی ۶۲ نفر بین ۶۰ تا ۷۰ سال سن دارند و بنابر آمار مستند ۹ نفر نیز بیش از ۷۰ سال سن دارند.

به گفته ناصربخت هفتاد درصد کاندیداها میانگین سنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال دارند.

وی همچنین ضمن دعوت ازکاندیداها برای ثبت نام طی روز جاری و فردا گفت:‌ این دو روز خلوت‌تر است و پیش‌بینی های ما این است که شنبه و یکشنبه روزهای شلوغی را در پیش داشته باشیم و بر همین اساس به کاندیداها توصیه می شود که امروز و فردا برای ثبت نام مراجعه کنند.
مرجع : ایسنا