به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۳ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : ۱۲۷۳۹۶

کدام دانشگاه‌های آمریکا بیشترین کمک‌هزینه تحصیلی را می‌دهند؟

گروه جامعه: تامین هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان محصل در آمریکا یک دغدغه اساسی است و برخی دانشگاه‌ها بیشترین میزان کمک‌هزینه تحصیلی را در این ‌زمینه ارائه می‌کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از یو.هرالد، بزرگترین مشکل دانشجویان برآمدن از پس هزینه‌های تحصیل است. در برخی دانشگاه‌های آمریکا میزان ارائه کمک‌هزینه تحصیلی بیشتر از سایر مراکز است که در ادامه پنج دانشگاه پیشرو در این زمینه را معرفی می‌کنیم.
1- دانشگاه پرینستون - سالانه 48 هزار دلار
هزینه تحصیل در این دانشگاه حدود 45 هزار و 500 دلار برای یک سال است و اگر هزینه اسکان و زندگی نیز به آن اضافه شود، این مبلغ به بیش از 63 هزار و 500 دلار در سال می‌رسد.
تمام دانشجویان محصل در دانشگاه پرینستون شامل دریافت کمک مالی این دانشگاه می‌شوند. تنها 18 درصد دانشجویان مقطع کارشناسی مجبور به دریافت وام‌های دانشجویی می‌شوند که مقدار آن چیزی در حدود 9 هزار دلار است. در صورتی که دانشجویان قادر به پرداخت این وام نباشند، بخشی از آن بوسیله کمک‌های مالی دانشگاه پرداخت خواهد شد. بسته کمک‌هزینه تحصیلی این دانشگاه به حدود 48 هزار دلار می‌رسد و باعث می‌شود هزینه تحصیل در این دانشگاه کمتر از بسیاری از دانشگاه‌های دولتی شود.

2- دانشگاه صنعتی کالیفرنیا(کالتک) - سالانه 42 هزار دلار
هزینه تحصیل در این دانشگاه سالانه 63 هزار دلار است. یکی از بزرگترین منابع مالی خیریه در آمریکا در اختیار این دانشگاه است. تخمین زده می‌شود ارزش این منابع مالی در حدود 2 میلیارد و 100 میلیون دلار باشد و به همین دلیل کمک‌هزینه‌های تحصیلی در این دانشگاه به وفور پرداخت می‌شود.
برای هر دانشجو تقریبا مبلغ 42 هزار دلار اختصاص می‌یابد که این مبلغ به همراه کمک‌هزینه‌های دیگر باعث می‌شود فارغ‌التحصیلان این دانشگاه که وام‌های دانشجویی دریافت می‌کنند، چیزی در حدود 5500 دلار بدهی داشته باشند. این مبلغ در موارد مشابه به 18 هزار دلار می‌رسد.

3- دانشگاه استنفورد- تحصیل رایگان برای افراد با درآمد سالانه کمتر از 125 هزار دلار
همانند دو دانشگاه ذکرشده هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه استنفورد آمریکا حدود 62 هزار و 500 دلار است. هزینه دانشجویانی که درآمد سالانه خانواده آنها کمتر از 125 هزار دلار باشد، به صورت کامل از طرف دانشگاه پوشش داده می‌شود و بقیه افراد نیز به فراخور وضعیت مالی‌شان از کمک‌هزینه‌های تحصیلی استفاده می‌کنند. به این ترتیب تنها 22 درصد دانشجویان مجبور به دریافت وام‌های دانشجویی هستند که مجموع مبلغ آن در زمان فارغ‌التحصیلی حدود 21 هزار دلار است.

4- دانشگاه ام.آی.تی- 40 هزار دلار
هزینه تحصیل در این دانشگاه کمتر از دانشگاه‌های ذکرشده است، اما زمانی که هزینه‌های غذا، اسکان و دیگر هزینه‌های متفرقه به آن اضافه شود، هر دانشجو باید سالانه در حدود 61 هزار دلار پرداخت کند.
62 درصد دانشجویان مقطع کارشناسی در این دانشگاه از کمک‌هزینه تحصیلی 40 هزار دلاری استفاده می‌کنند و افرادی که مجبور به استفاده از وام‌های دانشجویی هستند، در پایان دوران تحصیل خود چیزی در حدود 25 هزار دلار باید بپردازند.

5- کالج هاروی ماد کالیفرنیا – 40 هزار دلار
دانشجویان محصل در این دانشگاه خصوصی که در زمینه هنرهای آزاد فعالیت می‌کند، باید در حدود 70 هزار دلار در سال برای هزینه‌های شهریه و بقیه هزینه‌ها پرداخت کنند. در این دانشگاه نیز کمک‌هزینه‌های تحصیلی در حدود 40 هزار دلار به بیش از 80 درصد دانشجویان ارائه می‌شود.
دانشجویانی که در این دانشگاه از وام‌های دانشجویی استفاده می‌کنند، در پایان دوران تحصیل خود باید مبلغ 25 هزار و 400 دلار را پرداخت کنند؛ این در حالی است که این مبلغ در موارد مشابه حدود 32 هزار دلار است.