به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۳ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۱۲۷۳۹۷

فرانکفورت؛ شهرِ «ترین»‌ها

گروه جامعه: فرانکفورت یک میلیون نفر هم جمعیت ندارد اما علاوه بر قرار گرفتن پس از شهرهای مهم دیگر آلمان، برلین، هامبورگ، مونیخ و کلن، با خصوصیات جغرافیایی و اقتصادی خود، بسیاری از «ترین»های این کشور مهم اتحادیه‌ی اروپا را به خود اختصاص داده است.
فرانکفورت در بخش جنوبی آلمان قرار گرفته و علاوه بر این‌که با هوای معتدل، گرم‌ترین شهر آلمان محسوب می‌شود، به دلیل موقعیت سوق‌الجیشی، فرودگاه بسیار پر رفت‌وآمدی دارد؛ پر رفت‌وآمدترین فرودگاه آلمان و از پر رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های جهان. این شرایط موجب شده که اولا بسیاری از گردشگران، در توقف‌های ترانزیتی یک روزه یا نصفه روز، از این شهر دیدن کنند، دیگر این‌که پروازهای ارزان‌قیمتی برای عزیمت به این شهر می‌توان یافت. جالب است که ایرلاین‌های ایرانی حتا به برلین، پایتخت آلمان، هم پرواز ندارند اما هفته‌ای چند نوبت پروازهایشان به فرانکفورت برقرار است.
فرانکفورت نیز مانند دیگر شهرهای مهم اروپایی، در جوار رودخانه (ماین) برای دسترسی به آب شرب و کشاورزی بنا شده اما اکنون بلندمرتبه‌ترین ساختمان‌های آلمان را در دل خود جای داده است. این وضعیت به این خاطر است که فرانکفورت از ثروتنمندترین شهرها و مراکز اروپایی است که علت آن، علاوه بر پایگاه حمل و نقلی بودن، وجود بانک‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ جهانی است که در این شهر برپا می‌شوند. درواقع جمعیت به‌نسبت کم و حدود 700 هزار نفری فرانکفورت هم به این خاطر است که این شهر، بیشتر یک شهر اداری محسوب می‌شود. نمایشگاه کتاب و نمایشگاه خودروی فرانکفورت، از شهرت جهانی بالایی برخوردارند؛ تا جایی‌که نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بخش قابل توجهی از گردش مالی صنعت نشر جهانی را در دل خود جای داده و تعیین‌کننده است.
فرانکفورت شهر گوته است و پس از برلین در کشور آلمان بیشترین موزه‌ها را دارد. قیمت مراکز اقامتی در این شهر نیز متوسط است اما در زمان برگزاری نمایشگاه‌های اصلی، بسیار گران می‌شود.
دیدنی‌های اصلی  فرانکفورت عبارتند از: برج اصلی، رومربرگ (مرکز شهر قدیم)، رومر (ساختمان شهرداری)، فرانکفورتر دُم، خیابان تسایل، منطقه‌ی زاخسن هاوسن، کلیسای جامع فرانکفورت، کلیسای سنت بارتولومئوس، خانه‌ی گوته، ساختمان اپرای قدیمی، باغ وحش فرانکفورت، و موزه‌های زوفر، ارتباطات، معماری، تاریخ، هنرهای معاصر، تاریخ طبیعی، یهود و فیلم.
علیرضا بهرامی – ایسنا



پل عشّاق در جوار فرانکفورتر دُم


نمایشگاه کتاب فرانکفورت