به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۳ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۱۲۷۴۰۸

برنامه نمایش فیلمی درباره کیارستمی

گروه فرهنگي: مستند پرتره عباس کیارستمی فروردین ماه امسال در پنج سالن سینمایی تهران و چهار شهرستان میزبان علاقه‌مندان به سینما و این هنرمند فقید است.
به گزارش ایسنا، گروه سینمایی هنر و تجربه از مدتی قبل نمایش فیلم «76 دقیقه و 15 ثانیه» به کارگردانی سیف‌الله صمدیان را در چند سینما آغاز کرده و برنامه سانس‌های فروردین‌ماه این فیلم هم اعلام شده است.

این مستند که یک پرتره سینمایی درباره عباس کیارستمی است و سیف‌الله صمدیان به عنوان دوست و همکار او از میان تصاویر مربوط به سفرهای مشترک در داخل ایران، آن را  ساخته است، در ساین‌های سینمایی خانه هنرمندان ایران، موزه سینما، سینما فرهنگ و پردیس‌های کورش و چارسو و نیز شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و بابل اکران می‌شود.

صمدیان به عنوان کارگردان این اثر در سادداشتی نوشته است: «این پرتره سینمایی، هنرمندی را به تصویر می‌کشد که رویکرد کم‌نظیرش به هنر و زندگی او را تبدیل یه یکی از پرشوترین تحسین‌کنندگان «زندگی» کرده بود.

هدف اصلی این فیلم، نمایش 76 دقیقه و 15 ثانیه از زندگی و کار عباس کارستمی است به احترام و به یادگار 76 سال و 15 روز از سفر خلاقانه مردی که در دهه هفتاد زندگی‌اش حتی، گویی جهان را از چشم کودکی هفت ساله می‌دید؛ پر از تازگی و شگفتی بی‌آنکه به «روزمرگی در نگاه» دچار شود.

صحنه‌های این مستند، منتخبی است از میان ده‌ها ساعت تصاویر گرفته شده در طول 25 سال دوستی و سفر که به سفارش عاطفی احمد کیارستمی برای نمایش در اولین بزرگداشت بین‌المللی کیارستمی در افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز 2016 تدوین شد و در 6 ماه دوم سال 1395 در بیش از 50 جشنواره جهانی به نمایش درآمد.»
 
برنامه نمایش فیلمی درباره کیارستمی