به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۳ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۱۲۷۴۰۹

پرطرفدارترین مقاصد سفرهای نوروزی

گروه جامعه: شمال ایران همچنان پرطرفدارترین مقصد مسافران نوروزی است.
مرتضی رحمانی‌موحد ـ معاون گردشگری کشور ـ از ثبت حدود ۱۲ میلیون نفر شب اقامت در هتل‌های سراسر کشور از ابتدای تعطیلات تا پایان دوم فروردین‌ماه ۹۶ خبر داد و گفت: در این مدت بیشترین سفرها به ترتیب به استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس انجام شده است.

به گفته‌ی او، بیش از ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بازدید نوروزی از سایت‌های تاریخی نیز در این مدت ثبت شده است. رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین با اعلام این‌که از ابتدای تعطیلات تا پایان دومین روز فرودین‌ماه ۹۶، نزدیک به ۵ میلیون نفر با وسایل نقلیه عمومی جابه‌جا شده‌اند، اظهار کرد: از این میان سه میلیون نفر از وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای استفاده‌ کرده‌اند، نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هم با هواپیما سفر داخلی و خارجی داشته‌اند و ۶۰۰ هزار نفر هم با قطار جابه‌جا شده‌اند.

رحمانی‌موحد به ۱۹ هزار بازدید نظارتی که از ابتدای تعطیلات نورزوی تا دوم فرودین‌ماه از تاسیسات گردشگری انجام شده است، اشاره کرد و درباره‌ی تخلف‌های دریافت شده، توضیح داد: تا کنون ۱۵ هزار تماس تلفنی با سامانه جامع اطلاع‌رسانی و رسیدگی به شکایت‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری (۰۹۶۲۹) برقرار شده که ۵۷ گزارش به تخلفات مربوط بوده است. بیشترین تخلفاها نیز به دفاتر خدمات مسافرتی و اقامتگاه‌ها ارتباط داشته که به آن‌ها رسیدگی شده است.